راهنمای خرید

با این روتر دو بانده ارزان ایسوس، وای‌فای خانگی خود را تقویت کنید

روتر وای‌فای ایسوس RT-AC1200

با ورود روترهای وای‌فای ۶ به بازار، عملا روترهای وای‌فای ۵ یا استاندارد ۸۰۲.۱۱ac که روزی در اوج بودند و قیمت‌های گرانی داشتند؛ از مد افتاده و قیمت آن‌ها شکسته شده است.

شاید تا سال گذشته، اگر می‌خواستید یک روتر دو بانده ۸۰۲.۱۱ac خریداری کنید؛ باید بالای ۲ میلیون تومان پول هزینه کنید و اگر دنبال مودمی کمی بهتر بودید؛ بالای ۳ میلیون تومان خرج داشت.

اما این روزها، بهترین زمان برای خرید روترهای دو بانده سری AC است؛ قیمت آن‌ها شکسته شده و در بسیاری از کشورها دیگر فروش نمی‌روند. این یعنی بهترین زمان برای ارتقای وای‌فای خانگی با یک روتر دو بانده است.

برای مثال، روتر ایسوس RT-AC51U با قیمت زیر ۱.۵ میلیون تومان قابل خریداری است. روتر ایسوس RT-AC59U نیز که زمانی برای خودش یکی از بهترین روترهای دو بانده دنیا محسوب می‌شد؛ با قیمت بسیار خوب ۲.۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

روتر ایسوس RT-AC51U به خاطر مشخصات نه چندان خوبش؛ برای خرید توصیه نمی‌شود و شاید هم روتر ایسوس RT-AC59U برایتان گران باشد و نخواهید بالای ۲ میلیون تومان هزینه کنید ولی روتر ایسوس RT-AC1200 با قیمت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان واقعا ارزش خرید دارد.

ایسوس RT-AC1200 یک روتر دو بانده کامل است. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۱۶۷ مگابیت را می‌دهد. ۴ آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل دارد و از یک درگاه USB 2.0 و ۴ درگاه شبکه LAN صد مگابیتی به همراه یک درگاه WAN سود می‌برد.

روتر دو بانده‌ای برای دوپینگ وای‌فای خانه

مهم‌تر اینکه بسیاری از قابلیت‌های پنل‌های کاربری مدیریت روتر تحت وب معروف ایسوس برای این روتر فعال است. از کنترل والدین تا تعریف شبکه میهمان و نصب VPN و کلی ابزارها و امکانات دیگر برای مدیریت و کنترل پهنای‌باند که امکان می‌دهند یک شبکه وای‌فای خانگی کاملا مدرن برای خودتان راه‌اندازی کنید. حتی می‌توانید اپلیکیشن موبایل ASUS Router را نیز روی گوشی موبایل اندرویدی یا iOS خود نصب کنید و از طریق اسمارت‌فون این روتر را تنظیم و مدیریت کنید.

این روتر دو بانده را می‌توانید به مودم قدیمی خود وصل کنید و از وای‌فای بهتری سود ببرید. می‌توانید با این روتر، وای‌فای خانه خود را تقویت کرده و به عنوان یک اکستندر یا تقویت‌کننده از آن در شبکه استفاده کنید.

همین‌طور، بهترین گزینه برای اتصال به مودم‌های رومیزی سیم‌کارتی مانند هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 است تا وای‌فای بهتری داشته باشید.

می‌توان دستگاه‌های کم مصرف وای‌فای را روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز آن تنظیم کرد و دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی، پی‌سی گیم و نظایر این‌ها را روی فرکانس ۵ گیگاهرتز انداخت تا پهنای‌باند بیشتری داشته باشند.

در تست‌ها، روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به راحتی میانگین سرعتی نزدیک به ۸۷ مگابیت را می‌دهد و در فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت‌های خوب بالای ۱۰۰ مگابیت را می‌دهد.

در مقایسه با روتر دو بانده ارزان‌قیمتی مانند شیائومی می روتر ۳، سرعت و آنتن‌دهی روتر ایسوس RT-AC1200 بهتر است. می‌توانیم این‌طور بگوییم که نزدیک به ۳۰ درصد سرعت و آنتن‌دهی روتر ایسوس بهتر از مدل شیائومی اشاره شده است.

در نهایت، اگر تصمیم دارید یک روتر دو بانده بخرید؛ حالا مدل‌هایی که اشاره شد از برند ایسوس یا مدل‌های دیگری از برندهای شیائومی و غیره، الان بهترین فرصت است؛ به‌ویژه اگر یک روتر دو بانده سری AC انتخاب کنید که قیمت‌های آن‌ها شکسته و بسیار ارزان‌تر از زمان عرضه خودشان هستند.

خرید روتر ایسوس RT-AC1200


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام اقای محمدی یه سوال داشتم مودم Huawei 4G CPE Pro 2 B628-265
    جدیدا وارد بازار شده به نظرتون ارزش خرید داره؟ چون جایی بررسیش نبود یا گزینه بهتری برای ۴.۵g وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا