راهنمای خرید

پرفروش‌ترین مودم‌های رومیزی ۴G LTE بازار ایران

مودم‌های رومیزی که از نظر قیمت و امکانات متعادل هستند

بهترین مودم‌ها لزوما پرفروش‌ترین مودم‌ها نیستند. همه می‌دانیم که مودم‌هایی مانند هواوی B618 یا B818 یا B525 و همین‌طور تی‌پی‌لینک MR600 جزو بهترین مودم‌های ۴G LTE بازار هستند ولی آیا پرفروش‌ترین مودم‌های رومیزی نیز محسوب می‌شوند؟ جواب منفی است.

معمولا، مودم‌هایی پرفروش می‌شوند که دارای یک تعادل میان امکانات، سرعت، کیفیت و قیمت باشند. فاکتور قیمت برای کاربران اهمیت بالایی دارند و همه مردم نمی‌توانند برای خرید مودم چند میلیون تومان هزینه کنند.

در این مطلب، می‌خواهیم نگاهی به ۵ مودم رومیزی ۴G پرفروش و محبوب بازار ایران داشته باشیم تا ببینیم؛ مردم بیشتر تمایل به خرید کدام مودم‌ها دارند و احیانا اگر شما هم می‌خواهید یک مودم رومیزی خوش قیمت بخرید؛ نیم نگاهی به این فهرست داشته باشید:

۱- ایرانسل TF-i60 H1

مودم ایرانسل TF-i60 H1

بی‌شک، پرفروش‌ترین مودم رومیزی ۴G LTE و TD-LTE بازار ایران، مودم معروف TF-i60 H1 است که مدل آنلاکش می‌شود هواوی B612.

سال‌ها است این مودم در رتبه نخست فروش مودم ایران قرار دارد و همه سایت‌های فروشگاهی، فروشنده‌های مودم، سرویس‌دهنده‌های اینترنت ۴G و TDD آن را به مردم پیشنهاد می‌کنند.

مزیت بزرگ این مودم، پشتیبانی از هر دو شبکه‌ رادیویی ۴G LTE و TD-LTE است. شاید بزرگ‌ترین عامل فروش این مودم هم این ویژگی باشد اما فقط این نیست و در رده LTE Cat 6 بودن با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در دانلودها و امکان تجمیع فرکانس (CA) و MIMO 4×4 از دیگر ویژگی‌های برجسته ایرانسل تی اف آی ۶۰ هستند.

از نظر قیمتی نیز از بسیاری مودم‌های رومیزی دیگر ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است. به‌ویژه اگر همراه با بسته‌های اینترنت و سیم‌کارت خریداری شود. به سادگی آنلاک می‌شود و در همه سایت‌ها و انجمن‌های کاربران، راهنماهایی برای استفاده و نصب و راه‌اندازی و تنیمات آن یافت می‌شود.

مودم ایرانسل TF-i60 چندان بی‌عیب نیست و مثلا وای‌فای تک بانده نسبتا ضعیفی دارد یا از نظر آنتن‌دهی، در کیفیت بالایی نیست ولی تقریبا امکانات و کیفیت ساخت آن برای کاربران معمولی رضایت‌کننده است.

خرید مودم ایرانسل TF-i60

۲- تی‌پی‌لینک MR6400

مودم تی پی لینک MR6400

مودم MR6400 تفاوت مشخصات و امکانات زیادی با مودم ایرانسل Tf-i60 دارد ولی دومین مودم رومیزی فورجی پرفروش بازار است؛ چون هم قیمت مناسبی داشته و هم تمام مشخصات یک مودم رومیزی را دارد و واقعا کار کاربران عادی را راه‌اندازی می‌کند.

این مودم در رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است. وای‌فای این مودم نیز تک بانده و N300 (از سری ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت) است. دارای چهار درگاه شبکه LAN است که البته یک درگاه می‌تواند به عنوان WAN نیز استفاده شود. یک شیار سیم‌کارت، کلید ریست، کلید WPS، کلید پاور از دیگر مشخصات ارتباطی آن هستند.

مزیت ویژه مودم تی‌پی‌لینک MR600 علاوه بر قیمت بسیار خوب حدود ۱.۵ میلیون تومانی، داشتن دو آنتن LTE خارجی است که باعث می‌شود کیفیت آنتن‌دهی و سرعت مناسبی داشته باشد.

کیفیت ساخت این مودم بالا است و به همین دلیل هم پرفروش شده و کاربران اعتقاد دارند با این قیمت، مودم ۴G LTE بهتر از آن پیدا نمی‌کنند. مزیت دیگر این مودم، اصل و آنلاک بودن آن است؛ چیزی که برای مودم ایرانسل TF-i60 پاشنه آشیل است ولی شما هر سیم‌کارتی روی مودم تی‌پی‌لینک MR6400 بیندازید؛ به راحتی به اپراتور موبایل وصل شده و سرعت بسیار خوبی به شما می‌دهد.

خرید مودم تی‌پی‌لینک MR600

۳- ایرانسل FD-i40 B1

مودم ایرانسل FD-i40 B1
مودم ایرانسل FD-i40 B1

سومین مودم رومیزی پرفروش این روزهای بازار شبکه ایران؛ مودم ایرانسل FD-i40 B1 یا همان یوتل L433 است. یک مودم رومیزی آنتن‌دار ۴G LTE تولید داخل ایران که از نظر قیمت، کیفیت ساخت، آنتن‌دهی و سرعت برای کاربران عادی مناسب است.

مودم یوتل L433 به سرعت طی یک سال گذشته، به یکی از محبوب‌ترین مودم‌های رومیزی سیم‌کارتی ایران تبدیل شد و هر اپراتور یک نسخه از آن را با لوگو و فریم‌ویر اختصاصی خودش روانه بازار کرد. همراه اول، ایرانسل، رایتل و چند اپراتور مجازی از این مودم استقبال کردند.

قیمت این مودم تا پیش از گرانی‌های اخیر فصل پاییز، نزدیک به ۱ میلیون تومان بود و در دسترس خرید هر کاربر ایرانی قرار می‌گرفت. در مناطقی که آنتن‌دهی ضعیف است؛ عملکرد خوبی دارد و به نسبت سرعتی که می‌دهد؛ کاربران راضی هستند.

این مودم از رده LTE cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت است و از چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیتی و شیار سیم‌کارت و دو آنتن LTE سود می‌برد.

خرید مودم ایرانسل FD-i40 B1

۴- تی‌پی‌لینک MR200

مودم تی پی لینک MR200

کاربرانی که بخواهند هزینه بیشتری برای یک مودم ۴G LTE بکنند و وای‌فای دو بانده داشته باشند؛ به جای خرید مودم تی‌پی‌لینک MR6400 سراغ مدل MR200 می‌روند که دارای وای‌فای AC750 است و واقعا از هر نظر یک مودم دوست‌داشتنی است. قیمت این مودم که اخیرا ۲ میلیون تومان شده است ولی پیش تر تا ۱.۵ میلیون تومان و ارزان‌تر هم بود؛ این مودم رومیزی سیم‌کارتی را مقرون به صرفه کرده است.

این مودم به خاطر داشتن دو آنتن خارجی LTE از نظر آنتن‌دهی و دریافت سیگنال و سرعت اینترنت بسیار خوب عمل می‌کند و شما در مناطق حاشیه شهرها یا روستاها می‌توانید سرعت‌هایی تا ۵۰ مگابیت را به راحتی تجربه کنید.

باز هم این مودم ۴ درگاه شبکه LAN دارد که اجازه می‌دهد کامپیوتر و لپ‌تاپ از طریق کابل شبکه به وای‌فای وصل شوند. در وای‌فای گفتیم دو باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت و ۵ گیگاهرتز با سرعت ۴۳۳ مگابیت دارد تا بتوانید به راحتی همه دستگاه‌های خود را بین این دو باند رادیویی تقسیم کنید و کل بار ترافیکی مصرف اینترنت شما روی یک باند فرکانسی وای‌فای نباشد.

مودم‌های تی‌پی‌لینک کیفیت ساخت خوبی دارند و مهم‌تر اینکه آنلاک هستند و با هر سیم‌کارت و اپراتوری کار می‌کنند.

خرید مودم تی‌پی‌لینک MR200

۵- دی-لینک DWR-M921

مودم دی لینک DWR-M921

یک مودم ۴G LTE N300 خوش ساخت و خوش قیمت با امکاناتی که کاملا از یک مودم رومیزی سیم‌کارتی انتظار می‌رود؛ مانند ۲ آنتن خارجی برای LTE، دو آنتن خارجی دیگر برای وای‌فای، چهار درگاه شبکه LAN و کلیدهای روشن/خاموش و WPS و ریست.

مودم DWR-M921 در رده LTE cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت برای دانلود و آپلود ۵۰ مگابیتی است. وای‌فای این مودم نیز N300 و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

آن چیزی که باعث شده این مودم در ایران فروش خوبی داشته باشد؛ نخست قیمت نسبتا مناسب آن، در حدود ۱.۵ میلیون تومان است و دیگری آنلاک بودن آن است که باعث می‌شود بتوانید برای هر سیم‌کارت و اپراتوری مورد استفاده قرار دهید.

آنتن‌دهی نسبتا بالایی دارد و سرعت اینترنت موبایل خوبی به شما می‌دهد؛ مهم‌ترین چیزی که کاربران از یک مودم رومیزی انتظار دارند. می‌توانید ۲۴ ساعت این مودم را روشن بگذارید و دستگاه‌های مختلف را به آن وصل کنید تا از اینترنت استفاده کنند.

خرید مودم دی‌لینک DWR-M921


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫13 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید ب شما و تشکر از شما بابت مطالبی ک تو سایتتون میذارین و محاله اگه بخام در حوزه دیجیتال چیزی بخرم‌ و ب سایت شما سر نزنم .
    من گیمر هیتم و میخاستم منو راهنمایی کنین
    سیمکارت همراه اول دارم و از بین تمام شرکتها ایرانسل رایتل شاتل و غیره ، بهترین پینگ و سرعت رو همین همراه اول بهم داده
    به اینترنت adsl و فیبر نوری دسترسی ندارم بخاطر همین دنبال مودم سیمکارت خور ثابت میگشتم و تهش ی مودم tplink mr600 v2 خریدم و قراره فردا دستم برسه اینم بگم ک مودم همراه tplink m7350 v4 دارم ولی پینگ رو خیلی بالا پایین میکنه و مجبور شدم mr600 بخرم و با کابل شبکه به دیوایسم وصلش کنم
    خب راهنمایی ک از شما میخام اینه
    آیا مودم سیمکارت خور ثابت بهتر از mr600 سراغ دارین یا ن
    و آیا میشه mr600 رو به ی مودم گیمینگ (مثل netgear و یا غیره) که درگاه سیمکارت نداره وصل کرد و از مزایای مودم گیمینگ استفاده کرد یا خیر
    اگه امکانش هس لطفا مدل مودم ها رو بنا به صرف هزینه ی متوسط و بالا معرفی بکنین و بگین ک کدوم مودم ها رو میشه وصل کرد و چقد هزینه میخاد
    دستتون درد نکنه
    ببخشید ک طولانی شد
    واقعا ب راهنماییتون نیاز دارم
    لطفا به این دوتا سوالم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      از لطف و محبت و مهر شما سپاس‌گذارم
      ابتدا پاسخ سوال دوم شما را بدهم: اصولا در کشورهایی که اینترنت پر سرعت در دسترس است؛ راه‌کار گیمرها این است که یک مودم نسبتا متوسط می‌خرند و بعد یک روتر گیمینگ قوی به آن وصل می‌کنند تا هم از وای‌فای قوی و پایدار و با لک و پینگ پایین استفاده کنند و هم پنل مدیریتی قوی برای کنترل بازی و ترافیک گیم و اولویت‌دهی به دستگاه‌ها و حتی تنظیمات اتصال به سرورها داشته باشند. در امریکا و اروپا هیچ‌گاه یک مودم گیمیمگ قوی تهیه نمی‌شود و بیشتر روترهای گیمینگ می‌خرند. بنابراین؛ شما می‌توانید از مودم Mr600 برای اتصال به اینترنت بی‌سیم استفاده کنید ولی یک روتر گیمینگ مناسب بخرید و خیلی راحت با کابل لن به مودم بزنید و بعد به روتر وصل شوید.
      اما سوال اول شما که گفتید آیا مودم ثابت بهتر از تی‌پی‌لینک MR600 داریم یا خیر؛ خوب جواب مثبت است و مودم‌های ثابت ۴G LTE بسیار قوی‌تری داریم مانند هواوی B818 ولی همین مودم MR600 نیز مودم ضعیفی نیست و اگر نتواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد؛ احتمالا مودم‌های ثابت دیگر هم چندان رضایت شما را جلب نمی‌کنند. چون مشکل بیشتر به اینترنت ایران برمی‌گردد تا مودم. مودمی مانند هواوی B818 بالاترین رده سرعت و اتصال و امکانات روی یک مودم فورجی را دارد ولی وقتی که سرعت اینترنت ایران حدود ۱ گیگابیت باشد و نه ۱۰۰ مگابیت با ترافیک و شلوغی و قطعی زیاد.
      امیدوارم که با همین مودم MR600 بتوانید نتیجه بگیرید و موفق باشید

      1. سلام خواستم یک راهنمایی کنم
        من مودم ام ار۶۰۰ دارم متاسفانه در ایران موفق نیست تا دو باند را اگرگیت کند در حالی موبایل معمولی من اینکار میکنه خود مودم مشکلی نداره و از نظر طراحی فریمور اگرگیت چند باند به صورت دیفالت فعال هست
        شما نمیتونید روی ام ار ۶۰۰ وی پی ان ست کنید بهتره مودمی بگیرید که بشه وی پی ان کلاینت باشه قابلیت وی پی ان ام ار ۶۰۰ کلاینت بودن نیست دقت کنید هنگام خرید بعضی مودم های دیگه مستقیم با کمپانی های بزرگ مثل نورد همکاری دارند
        قابلیت نت بوست و یو پی ان پی با اپراتور هایی مثل ایرانسل و رایتل و همراه اول کلا بی استفاده است چون شما مشکل دابل نت دارید از سمت اپراتور و فقط این مشکل برای مشترکان سازمانی درست میکنند. از ای اس پی های مثل شاتل سیمکارت بگیرید و حتما هنگام خرید بگید که می خواید ای پی پابلیک داشته باشید
        به طور کل ام ار ۶۰۰ مودم عالی هست اما نه با اپراتور های ایران.

    1. سلام چشم
      قصد داریم یک راهنمای خرید کامل مودم TD-LTE بنویسیم و تقدیم کنیم. فعلا می‌توان گفت بهترین و مقرون به صرفه‌ترین مودم TD-lTE هواوی B818 است. مودم‌های ۵G هم از TD-LTE پشتیبانی می‌کنند ولی معمولا قیمتی بسیار بالا دارند.

      1. شنیدم این مدل هواوی در بازار ایران آنلاک شده و دسته دو هست.
        از نظر قیمت هم بالا هست.
        اگر بخواهیم یه مقدار قیمت مناسب تری بگیریم، کدوم مدل رو پیشنهاد می کنید؟

        1. بهترین مودم تی دی که قیمتش به صرفه باشه همین بی ۶۱۲ معروف هست و اگر قصد دارید آنلاکش رو تهیه کنید حتما حتما توجه کنید b612-233 نباشه که این مدل قابلیت تجمیع فرکانس نداره و در حد مودمای ایرانی همراه اول و ایرانسل سرعت میده بهتون، فقط ورژن b612-25d رو تهیه کنید

        2. این قیمت خیلی بالاست، با ۳۸۰۰ تومن میتونید یه آنلاک نو بگیرید و سیم کارت و بسته ۴۸۰ گیگشم نهایت با ۵۰۰ تومن میشه تهیه کرد که بازم کمتر ازین قیمت میشه، در مورد آنتن هم اگه آنتن دهی توی منطقه تون خوب باشه هیچ نیازی به اون دو تا آنتن پشتش نیست

  2. سلام
    حدود ۱ سال بود که از مودم مبین نت TD3100e استفاده می کردم تا اینکه ۲۰ روز قبل سرعت اومد زیر ۱ مگ و نوسان داشت حتی پشتیبانی فنی هم نتونست مودم درست کنه در آخر اینکه تصمیم بر این شد مودم عوض کنم برم سمت اینترنت FD نمایندگی اهواز گفت مودم شما بر میدارم یه مودم FD بهت میدم مابه التفاوت پرداخت می کنید بلخره یه مودم هوای B612S-25D گرفتم با اینترنت مبین نت خوب خدارو شکر سرعت خوبه تا ۵ مگ جواب میده
    اما یه سوال نمایندگی گفت اگه میخوای سیم کارت TD مودم قبلی برش داری ۲۰۰ تومان کم میشه یعنی مودمی که بهشون دادم بدون سیم کارت دادم الان سیم کارت مگه چقدر ارزش داره داره که ۲۰۰ تومان با من حساب کرده ؟ بعدش میگفت سیم کارت مبین نت گیر نمیاد و فقط هم با خود مودم عرضه میشه به من گفت این سیم کارت داشته باش هر وقت خواستی بزار روی مودم هواوی از TD استفاده کن چون بعضی طرح های که تو TD هست تو FD نیست
    به نظرتون سیم کارت مبین نت پس بدم یا نیگهش دارم ؟

  3. سلام
    لطفا یه مودم معرفی کنید که از مودم مبین نت هوای b612s-25d بهتر باشه این مودمی که دارم نمیشه آنلاک کرد
    آیا تعویض مودم یه مودم بهتر تا ۸ میلون باعث میشه سرعت دانلودم بهتر بشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مشکل از مودم نیست و احتمالا سرعت شبکه مبین‌نت ضعیف است. مودم B612 به طور میانگین باید سرعتی ۲۰ الی ۳۰ مگابیت بدهد و در برخی اوقات با MIMO یا CA به سرعت‌های بالای ۱۰۰ مگابیت می‌رسد. همین مودم آنلاکش را خریداری کنید؛ با اتصال به FDD یا TDD ایرانسل سرعت اینترنت شما بیشتر می‌شود.
      اگر هم خرید مودم جدیدی را در دستور کار دارید؛ مودم هواوی B818 بسیار خوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا