راهنمای خرید

مودم قابل حمل آلکاتل EE120: برای عاشقان سرعت؛ برای عاشقان زرد قناوری

اگر عاشق فشن و رنگ زرد قناوری هستید و دوست دارید همه گجت‌های شما همین رنگ را داشته باشند؛ خرید مودم آلکاتل EE120 را پیشنهاد می‌کنیم.

شاید بیشتر برای خانم‌ها مناسب باشد چون آن‌ها به تنوع رنگ اهمیت بیشتری می‌دهند.

ولی مزیت این مودم تنها در رنگ متفاوت‌اش با دیگر مودم‌ها نیست. مودم آلکاتل EE120 یک مودم در رده Cat 12 با سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت و آپلود ۱۰۰ مگابیت است. یعنی تا همین‌جا از غالب مودم‌های موجود در بازار ایران یک رده بالاتر است.

مزیت بعدی این مودم، باتری نسبتا با ظرفیت بالای آن است. یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که می‌تواند ۲۴ ساعت شارژ به شما بدهد. یعنی یک روز کامل از اینترنت و وای‌فای بی‌سیم استفاده کنید بدون اینکه دنبال پریز برق باشید.

وای‌فای این مودم هم قاعدتا و مطابق انتظار دو بانده و از سری AC است. حداکثر از ۲۰ کاربر به طور همزمان پشتیبانی می‌کند ولی این اطلاعاتی است که در برگه مشخصات محصول مودم نوشته شده است. 

شما می‌توانید ۴ الی ۵ دستگاه را به طور همزمان به آلکاتل EE120 متصل کرده و از اینترنت استفاده کنید. 

شارژ باتری و انتن‌دهی خوب

یک درگاه USB کامل و یک شیار سیم‌کارت دارد. از اسلات کارت حافظه خبری نیست و البته مجهز به صفحه‌نمایش هم نیست. کلید پاور و ریست دارد و دو آنتن داخلی برای موبایل و دو آنتن داخلی برای وای‌فای دارد.

وزن این مودم ۱۵۰ گرم و اندازه آن نسبتا کوچک است تا به راحتی در کیف، کوله و ساک قابل حمل باشد.

همان‌طور که از نام این مودم مشخص است؛ شرکت مخابراتی معروف آلکاتل این مودم را برای اپراتور EE زده است ولی در بسیاری از کشورها عرضه شده و به فروش می‌رسد. با تمام اپراتورها و سیم‌کارت‌های اینترنت همراه و ۴G کار می‌کند و برای اپراتور خاصی قفل شده نیست.

بررسی‌هایی که از این مودم انجام شده است؛ آنتن‌دهی آن را قوی ارزیابی کردند و همان‌طور که اشاره کردیم شارژ باتری طولانی می‌دهد که برای افراد دایم در سفر یا در حال جابه‌جا شدن مزیت بزرگی است.

این مودم در تیرماه ۹۸ به قیمت ۲ میلیون تومان در بازار ایران خرید و فروش می‌شود که باز هم به نسبت مودم‌های ۴G معمولی با سرعت ۱۵۰ مگابیت ولی قیمت‌هایی نزدیک به ۱.۵ میلیون تومان، هنوز قیمت بالایی پیدا نکرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا