آموزش

۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت رایتل

کاربران اینترنت رایتل نیز مانند سایر کاربران اپراتورهای موبایل می‌توانند باقیمانده حجم بسته اینترنت خود را مشاهده یا از نحوه مصرف آن گزارش‌گیری کنند تا مدیریت بهتری روی مصرف اینترنت موبایل خود داشته باشند.

در آموزش‌های پیشین، ۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول را مرور کردیم و اینک می‌خواهیم روش‌های مشاهده وضعیت بسته‌های اینترنت رایتل را بررسی کنیم.

همانند سایر اپراتورها، کاربران رایتل می‌توانند از روش‌های مختلفی مانند کدهای دستوری، پیامک، نرم‌افزار موبایل رایتل من و وب‌سایت رایتل موجودی بسته اینترنت خود را مشاهده کنند.

با استفاده از کدهای دستوری USSD

در رایتل چند کد دستوری USSD برای درخواست بسته، مشاهده موجودی یا صورت‌حساب بسته اینترنتی ارائه شده است.

اگر کد دستوری ستاره ۱۴۲ مربع را بگیرید؛ امکان درخواست و خرید بسته برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی وجود دارد. همین‌طور، با این کد دستوری می‌توانید بسته‌های اینترنت فعال شده برای خودتان را مشاهده کنید.

اما کد دستوری ستاره ۱۴۴ مربع صورت‌حساب شما و کد دستوری ستاره ۱۳۰ مربع باقیمانده حجم بسته اینترنت را نشان می‌دهد.

با استفاده از پیامک

در روش دوم، اگر تمایل دارید باقیمانده حجم بسته اینترنت رایتل خود را با پیامک دریافت کنید؛ کافی است عبارت View Internet را به سامانه پیامکی ۲۰۲۰ ارسال کنید. طبیعی است که باید این عبارت را به انگلیسی برای سامانه پیامکی رایتل بفرستید. خوب شاید برخی از دوستان با این روش زیاد راحت نباشند.

با استفاده از اپلیکیشن رایتل من

رایتل هم مانند اپراتورهای دیگر یک نرم‌افزار موبایل کاربردی به نام «رایتل من» منتشر کرده است تا کاربران بتوانند راحت‌تر و از طریق تلفن همراه خود بسیاری از کارهای مرتبط با سیم‌کارت، بسته‌های مکالمه و پیامک، بسته‌های اینترنت و برخی امور دیگر را دنبال کنند.

در نرم‌افزار «رایتل من» می‌توانید یک بسته اینترنتی خریداری کرده، دوباره آن را تمدید یا شارژ کنید، باقیمانده حجم بسته را مشاهده کنید یا ریز مصرف اینترنت خود را ببینید. نواحی تحت پوشش شبکه اینترنت رایتل، مشاهده باقیمانده شارژ اینترنت و موارد دیگری در این اپلیکیشن در دسترس شما است.

اپلیکیشن «رایتل من» را از اینجا دریافت و روی گوشی موبایل اندرویدی یا iOS خود نصب کنید. با نصب این اپلیکیشن، یک گیگابایت اینترنت رایگان به همراه یک بسته اختصاصی مکالمه این اپراتور نیز نصیب شما می‌شود.

با استفاده از وب‌سایت رایتل

اگر ۳ روش بالا برای مشاهده باقیمانده حجم اینترنت امکان‌پذیر نبودند؛ در نهایت می‌توانند سراغ وب‌سایت رایتل رفته و با ثبت‌نام در آن، گزارش‌های مصرف بسته‌های اینترنت، باقیمانده بسته و گزینه‌های تمدید و شارژ را مشاهده کنید.

برای ثبت‌نام در سایت رایتل، ابتدا باید شماره خود را بدون وارد کردن سه رقم اول در فیلد شماره رایتل وارد کنید.

رمز خود را وارد کنید اگر قبلا در سایت ثبت نام نکرده اید مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارید تا یک کد به شماره شما پیامک شود. کد امنیتی را وارد کنید و وارد حساب کاربری رایتل خود شوید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا