آموزش

چگونه بفهمیم پارس آنلاین بسته ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان را برایمان فعال کرده و چقدر مصرف کردیم؟

ماجراهای بسته اینترنتی ۱۰۰ گیگابایت رایگان کاربران ثابت هنوز ادامه دارد.

از شکایت‌ها و گله‌ها برای کندی سرعت اینترنت بگیرید تا اینکه برخی کاربران اعتقاد دارند برایشان بسته‌ای فعال نشده و برخی اعتقاد دارند ابتدا حجم بسته پولی آن‌ها کسر می‌شود و بعد از اتمام آن، بسته اینترنت ۱۰۰ گیگابایت رایگان فعال خواهد شد و …

چون چندین کاربر اینترنت پارس آنلاین سوالاتی را مطرح کردند و دیدم در فروم‌ها سردرگم هستند؛ اینجا یک راهنمایی درباره نحوه استفاده از بسته ۱۰۰ گیگابایت این شرکت بدهم.

پارس آنلاین همان روز سه‌شنبه ۱۸ اسفندماه بسته ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان را به طور خودکار برای کاربران خود فعال کرد. ابتدا هم از حجم بسته رایگان کسر می‌شد و هنگامی که بسته به پایان برسد؛ بسته رزرو شده کاربر دوباره فعال خواهد شد.

اتفاقا پارس آنلاین جزو شرکت‌های اینترنتی بود که بی چون و چرا دستور وزیر ارتباطات برای اهدای بسته اینترنت ۱۰۰ گیگابایت را اجرا کرده و آن را منوط به فعال‌سازی دستی توسط کاربر یا دادن پیغام و غیره نکرد. مدت زمان اعتبار بسته هم تا روز ۲ فروردین است.

مشاهده حجم مصرفی بسته اینترنت

برای مشاهده بسته اینترنت ۱۰۰ گیگابایت پارس آنلاین باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. پس از اینکه به سایت پارس آنلاین وارد و با اطلاعات حساب کاربری خود لاگین کردید؛ در سمت چپ باکس قهوه‌ای رنگی مشاهده می‌کنید که نموداری از میزان مصرف بسته پولی شما و همین‌طور مدت زمان باقیمانده آن نشان می‌دهد.

اینجا است که بسیاری از کاربران با دیدن این گزارش تصور می‌کنند هیچ بسته‌ای برای آن‌ها فعال نشده است و دارند از همان بسته اینترنت پولی خود مصرف می‌کنند.

روی همین باکس قهوه‌ای رنگ برای مشاهده ریز مصرف اینترنت کلیک کنید. 

حالا وارد صفحه‌ای می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره بسته‌های فعال و رزرو شده شما، میزان مصرف و مدت زمان آن‌ها می‌دهد. اگر دقت کنید در سمت چپ و زیر اطلاعات بسته عادی و پولی خود، یک بسته دیگر به نام «انرژی» دیده می‌شود که رنگ نموداری آن آبی رنگ است و با رنگ بسته سبز رنگ شما متفاوت است.

تاریخ اعتبار این بسته تا ۲ فروردین ساعت ۰۹:۰۲ دقیقه است و میزان حجم بسته ۱۰۰ گیگابایت است؛ البته اگر هنوز از آن استفاده نکرده باشید.

مصرف بسته انرژی در پارس آنلاین بر بسته عادی اولویت دارد و به همین خاطر شما هرچقدر از اینترنت مصرف کنید؛ فعلا از بسته ۱۰۰ گیگابایت رایگان کسر خواهد شد. همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده کردید؛ مصرف اینترنت من باعث کسر حجم از بسته ۱۰۰ گیگابایت شده و حجم بسته عادی ثابت باقی مانده است.

هر روز می‌توانید با یک لاگین ساده به پنل حساب کاربری خود در پارس آنلاین، میزان حجم باقیمانده بسته ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان را مشاهده کنید.

بنابراین؛ پارس انلاین برای همه مشترکان خود بسته رایگان را فعال و به طور خودکار ابتدا از آن مصرف می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا