آموزش

آیا می‌توانیم از روتر خودمان برای اینترنت استارلینک استفاده کنیم؟

روتر استارلینک خوب است ولی می‌توانید از روترهای قدرتمندتر یا روترهای مش وای‌فای سود ببرید

وقتی ۵۰۰ دلار برای خرید تجهیزات اینترنت استارلینک می‌پردازید؛ یک روتر درست و حسابی بزرگ هم به شما داده می‌شود که از طریق اتصال به وای‌فای آن، به اینترنت ماهواره‌ای در خانه وصل می‌شوید.

اما مانند هر مودم و روتری که شرکت‌ها به مشتری می‌دهند و معمولا رضایت‌بخش نیست؛ کاربران اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز از این روتر بی‌سیم چندان راضی نیستند و پوشش شبکه وای‌فای و آنتن‌دهی آن را بسیار خوب قلم‌داد نمی‌کنند.

به تبع آن، پرسش می‌شود که آیا می‌توانیم از روتر بی‌سیم خودمان برای اینترنت استارلینک استفاده کنیم؟ بهترین پاسخ بله است. شما می‌توانید هر روتری که خودتان دوست دارید را برای استفاده از اینترنت استارلینک تنظیم کنید.

اگر به دنبال یک وای‌فای برای پوشش دادن خانه بزرگ خود هستید یا می‌خواهید از روتری که سازگار با دیگر تجهیزات شما است؛ استفاده کنید؛ هیچ مانعی ندارد. روتر استارلینک از سری وای‌فای ۶ است ولی در بازار روترهای وای‌فای ۶ و همین‌طور روترهای مش وای‌فای بسیار قوی‌تر و بهتری یافت می‌شود.

چه روتری استفاده کنیم؟

برای مثال، روترهای Eero 6 یا روترهای مش وای‌فای Nest Wifi را می‌توانید به جای روتر استارلینک استفاده کنید. فقط باید روتر خود را به درگاه شبکه اترنت روتر استارلینک وصل کنید. اگر روی این روتر تنظیمات شرکت ارائه‌دهنده اینترنت قبلی خود را دارید؛ باید روتر را ریست فکتوری کرده و طوری تنظیم کنید که در مود بریج کار کند.

هر روتر وای‌فای ۶ یا هر سیستم مش وای‌فای را می‌توانید با اتصال به روتر استارلینک، برای وای‌فای شخصی خود استفاده کنید. شما از طریق روتر خودتان به وای‌فای و اینترنت وصل می‌شوید و دیگر نیازی به وای‌فای روتر استارلینک ندارید و می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

روتر استارلینک برای خانه‌های کوچک یا محیط‌های باز مناسب است ولی اگر یک خانه بزرگ با چندین اتاق دارید یا می‌خواهید در یک سالن بزرگ با چندین نقطه دسترسی از اینترنت استارلینک استفاده کنید؛ حتما به یک روتر اختصاصی یا سیستم مش وای‌فای نیاز دارید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
Androidcentral

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا