آموزش

چرا آیفون من به وای فای وصل نمی‌شود؟ راه‌حل رفع قطعی وای فای آیفون

با دنبال کردن ۶ مرحله زیر وای فای به آیفون شما برمی‌گردد

زمانی که آیفون شما به شبکه وای‌فای متصل نمی‌شود؛ شاید بتوان گفت نیمی از کارایی گوشی از دست می‌رود و به نظر می‌رسد نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید.

برخلاف تصوری که غالب کاربران دارند؛ رفع مشکل وصل نشدن آیفون به وای‌فای، آسان است. به ترتیب، مراحل زیر را امتحان کنید تا وای‌فای آیفون دوباره برگردد:

۱- ابتدا بررسی کنید آیا روتر شما یا مودم شما روشن است و کار می‌کند؟ آیا دستگاه‌های دیگر خانه به مودم و روتر و اینترنت وصل هستند؟ اگر وای‌فای شما کاملا قطع است و مشکل از سمت مودم یا روتر است؛ بهتر است این دستگاه‌ها را یک بار خاموش و روشن کنید و مطمئن شوید کابل‌ها به درستی وصل شدند و قطع نشدند. باید چراغ‌های اینترنت، وای‌فای هر باند رادیویی و اتصال خط یا شبکه موبایل روشن باشند.

۲- در گوشی آیفون، وارد اپلیکیشن Settings و بعد بخش Wi-Fi شوید و مطمئن شوید که سوئیچ آن روشن و روی On است.

۳- روی نام شبکه وای‌فای خود ضربه بزنید و ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. مطمئن شوید که گزینه Auto-Join روشن است.

رفع مشکل وای فای آیفون

۴- اگر هنوز وای‌فای آیفون شما وصل نشده است؛ دوباره وارد اپلیکیشن Settings و بخش Wi-Fi شده و روی نام شبکه وای‌فای خود ضربه بزنید و گزینه Forget This Network را لمس کنید.

۵- سعی کنید مودم، روتر، آیفون خود را خاموش و روشن یا ریستارت کنید تا همه‌چیز پاک شود و از ابتدا بخواهید آیفون را به وای‌فای خانگی وصل کنید. وقتی همه این دستگاه‌ها ریستارت شدند و بالا آمدند و چراغ‌های روتر روشن شدند؛ وارد اپلیکیشن Settings و بخش Wi-Fi شوید و روی شبکه وای‌فای خانگی خود ضربه بزنید و رمزعبور را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که چند دقیقه طول می‌کشد تا روتر، به گوشی آیفون شما آدرس IP داده و به وای‌فای وصل کند.

۶- به عنوان آخرین راه حل، به Settings بروید و بعد General و از آن‌جا گزینه Reset و بعدش گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. با این کار، تنظیمات تمام شبکه وای‌فای، رمزعبورها، تنظیمات تلفن همراه، تنظیمات وی‌پی‌ان و APN را بازنشانی می‌کنید و هر مشکلی وجود داشته باشد؛ رفع خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
wired

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا