آموزش

مک شما یک ابزار تست سرعت اینترنت مخفی دارد

دیگر نیازی به نصب و اجرای یک برنامه خاص یا استفاده از ابزارهای آنلاین برای مشاهده سرعت اینترنت نیستید

اگر بخواهید سرعت اینترنت خود را آزمایش کنید؛ احتمالا یک وب‌سایت مانند speedtest را باز می‌کنید یا سراغ اجرای یک ابزار و نرم‌افزار نصب شده روی سیستم‌عامل دستگاه خود می‌روید.

اگر کاربر مک هستید؛ آیا می‌دانستید که مک شما به طور پیش‌فرض یک اپلیکیشن برای تست سرعت اینترنت دارد و شما به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید؟

شما با اجرای یک دستور ساده از طریق ترمینال خط فرمان، می‌توانید سرعت اینترنت خود را بسنجید؛ در حالی‌که شاید سال‌ها است مشغول استفاده از برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف برای تست سرعت اینترنت هستید.

به سادگی یک پنجره ترمینال خط فرمان را باز کنید (اپلیکیشن Terminal) و عبارت networkquality را تایپ کرده و کلید Return را بزنید.

قطعا از مشاهده نتیجه اجرای این دستور، شگفت‌زده خواهید شد و اطلاعات مفیدی درباره درباره اینترنت خود مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری هم دریافت کنید؛ می‌توانید پارامتر v- را به خروجی اضافه کنید.

برای مثال، در خروجی این ابزار ساده، می‌توانید اطلاعاتی مشابه زیر از وضعیت اینترنت دستگاه مک را ببینید:

مک تست سرعت اینترنت

ما این تست را با آخرین نسخه از سیستم‌عامل macOS Monterey انجام دادیم ولی به نظر می‌رسد این برنامه پیش‌فرض، به عنوان بخشی از نسخه Monterey در سال گذشته، به سیستم‌های مک اضافه شده است.

همیشه اپل دوست دارد ترفندهای مخفی در سیستم‌عامل‌های خود برای افراد باهوش و کنجکاو قرار دهد. معمولا، این هک‌ها و ترفندها بی‌سروصدا به دستگاه‌های اپل اضافه می‌شوند و کوپرتینو دوست ندارد درباره آن‌ها صحبت کند.

شما چه ابزارها و ترفندهای مخفی دیگری در مک پیدا کردید که احتمالا کاربران دیگر بی‌اطلاع هستند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
imore

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا