آموزش

قیمت و بسته اینترنت مودم با گوشی موبایل چه فرقی دارد؟ آیا اینترنت مودم ارزان‌تر از اینترنت موبایل است؟

برای کدام نوع سیم‌کارت‌ها، اینترنت مودم ارزان‌تر است؟

همان‌طور سیم‌کارت موبایل با سیم‌کارت مودم فرقی ندارد؛ قیمت و بسته‌های اینترنت برای مودم با قیمت و بسته‌های اینترنت گوشی تلفن همراه یکسان هستند.

شما همان بسته‌ای را که برای اینترنت دیتای گوشی موبایل خود خریداری یا رزرو می‌کنید؛ همان بسته اینترنت موبایل را باید برای مودم همراه یا مودم رومیزی خود بخرید و استفاده کنید.

قیمت بسته‌های اینترنت مودم و گوشی یکسان است و تفاوتی ندارد؛ حجم و زمان بسته‌های اینترنت مشابه است و شاید فقط در نحوه خرید و رزرو بسته‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

برخی مودم‌ها از کدهای شماره‌گیری دستوری پشتیبانی نمی‌کنند و شما باید از طریق اپلیکیشن موبایل اپراتورها یا وارد شدن در وب‌سایت اپراتور و دادن شماره سیم‌کارت مودم، بسته اینترنت را خریداری و استفاده کنید.

برخی از مردم تصور می‌کنند مودم‌ها بسته‌های ارزان‌تری دارند یا این‌طور شنیدند که «اگر مودم بخرید؛ اینترنت ارزان‌تر تمام می‌شود.»

نکته اینجا است که برای اینترنت موبایل عادی که روی گوشی‌های تلفن همراه به صورت دیتا استفاده می‌کنیم و اصطلاحا اینترنت FDD یا ۴G LTE می‌گوییم؛ قیمت بسته‌ها برای مودم و گوشی هیچ تفاوتی ندارد.

اما در سیم‌کارت‌ها و اینترنت TDLTE یا مودم‌های ADSL و VDSL که اصلا سیم‌کارتی نیستند؛ قیمت اینترنت و بسته‌ها ارزان‌تر است. در اینترنت TDLTE، شما باز هم یک سیم‌کارت دریافت می‌کنید که فقط برای دیتا و اینترنت است و قابلیت مکالمه یا پیامک ندارد. این سیم‌کارت را روی یک مودم TDLTE می‌اندازید و از اینترنت بی‌سیم ثابت نسل چهار با سرعت‌هایی بالاتر از ADSL استفاده می‌کنید.

خرید بسته اینترنت موبایل

قیمت بسته‌های اینترنت TDLTE ارزان‌تر از بسته‌های اینترنت موبایل FDD است. شاید اگر شنیده باشید که بسته اینترنت مودم ایرانسل یا بسته اینترنت مودم همراه اول ارزان‌تر است؛ منظور بسته‌های اینترنت TDLTE باشد که نسبت به اینترنت موبایل خیلی ارزان‌تر و از اینترنت ADSL گران‌تر است.

یک کاربر عزیز سوال کرده بود که می‌تواند گاهی سیم‌کارت موبایل را از روی گوشی دربیاورد و روی مودم بگذارد و بعد دوباره روی گوشی استفاده کند؟ در جواب باید گفت که دقیقا به خاطر یکسان بودن سیم‌کارت مودم و گوشی و همین‌طور قیمت بسته‌های اینترنت آن‌ها، می‌توانید یک سیم‌کارت ۴G را روی گوشی یا مودم استفاده کنید و مرتبا میان این دو دستگاه تعویض صورت گیرد.

نکته گفتنی دیگر این است که معمولا برای گوشی، بسته‌های اینترنت کم حجم روزانه یا هفتگی یا ماهیانه فعال می‌شود ولی برای مودم‌ها که مصرف اینترنت بالاتری دارند و باید از طریق وای‌فای، چندین گوشی و لپ‌تاپ و تبلت و کامپیوتر و دستگاه‌های دیگر را اینترنت بدهند؛ بسته‌های اینترنت موبایل بلندمدت و پرحجم خریداری می‌شود و این‌طور نیست که هر روز برای سیم‌کارت مودم یک بسته فعال کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا