آموزش

۲ هک متحول‌کننده برای افزایش سرعت وای فای به پیشنهاد کارشناسان اپل

با ترفندهایی ساده و بی‌هزینه، وای فای کند را به وای فای سریع تبدیل کنید

بدترین چیزی که در انتظار شما است؛ وای فای کند و دائم در حال قطع و وصل است. این روزها همه زندگی آنلاین ما به وای فای وابسته است و اگر ضعیف و کند باشد؛ تقریبا به هیچ کاری نمی‌رسیم.

چند دلیل متداول برای کندی وای فای وجود دارد و به تبع، چند راه‌حل برای افزایش سرعت وای فای داریم تا بتوانیم به کارهای آنلاین، زندگی و سرگرمی روزانه خود برسیم.

در حالی‌که غالب ما در هنگام مواجه با یک وای فای ضعیف، به دنبال راه‌حل‌های پیچیده فنی هستیم و تصور می‌کنیم باید یک متخصص دعوت کنیم به خانه‌مان بیاید و سرعت وای فای را افزایش دهد یا اینکه اینترنت و مودم و روتر بهتری بخریم؛ برخی ترفندها و هک‌های ساده که حتی به عادت‌های سبک زندگی ما برمی‌گردند؛ می‌توانند سرعت وای فای را چند برابر کنند.

در این مقاله، می‌خواهیم دو هک متحول‌کننده برای افزایش سرعت وای فای را مرور کنیم که غالب کارشناسان از جمله کارشناسان شرکت اپل به مشتریان برای بهبود وای فای توصیه می‌کنند.

بررسی تداخل

روتر وای فای

Ankit Kaul بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری شرکت Excel Trick اشاره می‌کند احتمال زیادی وجود دارد که شما یک دستگاه یا سیستم صوتی مانند آیپد، آیفون، گوشی تلفن ثابت یا هر ابزار الکترونیکی دیگری را در نزدیکی مودم قرار داده باشید و ناخواسته در امواج رادیویی، تداخل ایجاد کنید.

Kaul می‌گوید: «اگر این‌طور است؛ باید بررسی کنید آیا این دستگاه‌ها تداخل الکترومغناطیسی ایجاد می‌کنند یا خیر. برای بهبود سرعت وای‌فای و اینترنت، باید بلندگوها و سایر ابزارهای الکترونیکی را از مودم دور کنید.»

Leslie Radka بنیان‌گذار شرکت GreatPeopleSearch نیز می‌گوید به نظر می‌رسد که برخی از دستگاه‌ها بیکار هستند اما همچنان دارند از دیتا استفاده می‌کنند و پهنای‌باند وای‌فای را کاهش می‌دهند. رادکا می‌گوید: «همان‌طور که می‌دانید؛ اکثر دستگاه‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها به طور خودکار به‌روزرسانی می‌شوند و این فایل‌های به‌روزرسانی باید دانلود و نصب شوند.» در نتیجه، اگر دستگاه‌های زیادی به مودم و روتر وصل باشند؛ پهنای‌باند زیادی از بین می‌رود.

اگر می‌خواهید سرعت وای‌فای خود را افزایش دهید؛ رادکا پیشنهاد می‌کند اتصال وای‌فای دستگاه‌های متصل به اینترنت در خانه خود را خاموش کنید. رادکا می‌گوید همیشه متوجه می‌شود که خاموش کردن چند دستگاه متصل به اینترنت چقدر در افزایش سرعت وای فای موثر است.

مودم را ریستارت کنید

ریستارت مودم

یکی از ساده‌ترین اما موثرترین هک‌ها برای افزایش سرعت وای فای است. مودم خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید. کائول می‌گوید: «این ترفند که power cycling نامیده می‌شود؛ اتصال اینترنت شما را با تازه‌سازی اتصال، سرعت می‌بخشد.»

مکان روتر را تغییر دهید

روتر مش وای فای نتگیر

وقتی روتر را جابه‌جا می‌کنید؛ نباید آن را پشت اشیا یا دیوار و کتابخانه قرار دهید که باعث تضعیف سیگنال‌های رادیویی می‌شوند. به یاد داشته باشید که عبور امواج رادیویی وای فای از دیوارهای بتنی سخت، دشوار است و شما باید روتر را در نقطه‌ای از خانه قرار دهید که کمترین دیوار و مانع بر سر راه سیگنال‌های وای‌فای باشد.

از قرار دادن روتر یا مودم در نزدیکی دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن ثابت بی‌سیم، تلویزیون، پخش‌کننده صوتی یا وسایل آشپزخانه‌ای مانند مایکروویو و کنسول بازی اجتناب کنید.

نکه داشتن روتر در یک نقطه مرکزی خانه که اطرافش آزاد است و فاصله دادن حداقل ۱.۵ متر از سطح زمین، باعث افزایش سرعت وای فای، گاها تا دو برابر می‌شود.

این هک‌های ساده را در زندگی خود برای استفاده از وای‌فای به کار بگیرید و مطمئن باشید از این پس لذت بیشتری از زندگی دیجیتالی و آنلاین خواهید برد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
shefinds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا