آموزش

حذف حساب گوگل بعد از دانلود همه اطلاعات شخصی

دلایل زیاد برای پاک کردن حساب گوگل وجود دارد ولی ساده‌ترین روش حذف حساب گوگل چیست؟

اگر قصد حذف حساب گوگل خود را دارید باید بدانید حذف حساب‌‌های دیجیتالی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید، نه تنها میزان بهم ریختگی را در زندگی آنلاین شما کاهش می‌‌دهد، بلکه شما را نیز ایمن‌تر نگه می‌‌دارد. هر حساب اضافی که دارید یک هدف اضافی برای یک هکر یا یک پایگاه داده اضافی است که ممکن است به بیرون درز کند و یک راه برای دسترسی شخصی به برخی از حساب‌های بزرگتر و مهم تر شماست. اگر می‌‌خواهید کمترین میزان ناامنی را تجربه کنید، فقط حساب‌‌هایی را که نیاز دارید باز نگه دارید.

نحوه حذف اکانت گوگل

وقتی نوبت به حذف حساب گوگل می‌رسد، این فرآیند دشوار یا طولانی نیست. در طی این فرآیند گوگل حتی به شما اجازه می‌دهد ابتدا اطلاعات خود را دانلود و ذخیره کنید.

به خاطر داشته باشید که با حذف یک حساب گوگل همه اطلاعات مرتبط با حساب شما، از ایمیل‌‌های موجود در جیمیل گرفته تا مکان‌‌هایی که در گوگل مپ ذخیره کرد‌ه‌اید، تا فایل‌‌هایی که در درایو ذخیره کرد‌ه‌اید، پاک می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: ۳ روش حذف آپدیت ویندوز ۱۰ و ۱۱

همچنین شایان ذکر است که اگر حساب‌‌ها به مدت دو سال استفاده نشده باشد، گوگل به‌طور خودکار بسته می‌‌شود. این مسئله عمدتاً به دلایل امنیتی مرتبط با حساب‌ها اتفاق می‌افتد.

اگر می‌‌خواهید یک حساب گوگل را حذف کنید و متوجه می‌‌شوید که حساب قبلاً از بین رفته است، ممکن است به همین دلیل باشد. گرچه گوگل از قبل اخطار‌های زیادی ارسال می‌‌کند. اگر فکر می‌‌کنید این اتفاق برای حساب شما افتاده است، می‌‌توانید درباره خط‌مشی حذف حساب غیرفعال گوگل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دانلود داده‌ها قبل از حذف حساب گوگل

دانلود اطلاعات حساب گوگل

اگر قصد حذف اکانت گوگل خود را داشته باشید، یکی از نگرانی‌های شما داده‌هایی‌ست که ممکن است در حین حذف اکانت از بین بروند. برای جلوگیری از این اتفاق به صفحه حساب گوگل خود در وب بروید. در این قسمت پیوند داده و حریم خصوصی را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد: برای مشاهده نمای کلی از همه داده‌‌هایی که گوگل در مورد شما دارد، روی آن کلیک کنید. برای دریافت اطلاعات از سرور‌های گوگل و وارد شدن به دستگاه، پیوند دانلود داده خود را در پایین صفحه دنبال کنید.

صفحه بعدی به شما امکان می‌دهد انواع داده ‌هایی را که می‌خواهید صادر کنید، انتخاب کنید. این شامل داده‌‌هایی از همه برنامه‌‌ها و سرویس‌‌های گوگل است، از جمله سابقه مرور ذخیره‌شده در کروم، قرار ملاقات‌‌های تقویم گوگل، عکس‌‌ها و ویدیو‌ها در درایو ، ویدیو‌هایی که در یوتیوب آپلود کرد‌ه‌اید و گزارش‌‌های چت گوگل شما. این به شما دامنه کامل همه داده‌هایی را نشان می‌دهد که با حذف حساب گوگل پاک می‌شوند.

دانلود داده های قبل از حذف اکانت گوگل

برای حساب‌‌های شلوغ‌تر، ممکن است حجم بالایی از داده‌ها در این قسمت وجود داشته باشد. از checkboxes برای انتخاب دسته‌‌های داد‌های که می‌‌خواهید دانلود کنید، استفاده کنید: گزینه‌‌های Select all و Deselect all در بالا ممکن است به شما کمک کند. برخی از ورودی‌‌های فهرست دارای گزینه‌‌هایی در پایین هستند که به شما امکان می‌‌دهند بین قالب‌‌های مختلف انتخاب کنید و بخش‌‌های فرعی خاصی از داده‌‌ها (مانند دسته‌‌های فعالیت در گوگل Fit) را برای دانلود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه آدرس جیمیل را بدون از دست دادن اکانت تغییر دهیم؟

وقتی از انتخاب خود راضی بودید، روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید. سپس باید انتخاب کنید که چگونه می‌خواهید دانلود خود را دریافت کنید. می‌‌توانید پیوند دانلود را از طریق ایمیل دریافت کنید یا آرشیو را مستقیماً به یک حساب ذخیره‌سازی ابری ارسال کنید. همچنین می‌‌توانید بارگیری‌‌های مکرر داده‌‌های انتخابی را تنظیم کنید.

بسته به اینکه چه مقدار داده در آن گنجانده شده است، ممکن است مجبور باشید یک یا دو روز صبر کنید تا دانلود شما در دسترس قرار گیرد. وقتی دانلود را در دست گرفتید، مطمئن شوید که می‌‌توانید به درستی به آن دسترسی داشته باشید و از آن در جایی امن پشتیبان تهیه کرد‌هاید، قبل از اینکه به حذف حساب گوگل خود ادامه دهید.

حذف حساب گوگل

پاک کردن حساب گوگل

هنگامی که داده‌‌ها را دانلود کردید، می‌‌توانید با خیال راحت حساب گوگل را که دیگر به آن نیاز ندارید، از بین ببرید. گزینه دیگری وجود دارد، که فقط قسمت ‌هایی از حساب گوگل خود را که نمی خواهید حذف کنید؛ برای مثال می‌توانید از شر یوتیوب خلاص شوید اما جیمیل خود را حفظ کنید.

این کار از صفحه حساب گوگل شما در وب نیز انجام می‌شود: روی Data and privacy سپس Delete a Google service کلیک کنید، روی نماد حذف شده (سطل زباله) در کنار سرویسی که می‌خواهید از شر آن خلاص شوید کلیک کنید. (گوگل به طور مفید پیوندی را برای دانلود داده ‌های شما نیز ارائه می‌دهد) پس از چند صفحه تأیید، کار شما تمام شد.

اگر مطمئن هستید که می‌‌خواهید همه موارد مرتبط با حساب گوگل خود را پاک کنید، روی حذف حساب گوگل خود از صفحه Data and privacy کلیک کنید. سپس توضیح جامعی در مورد اتفاقاتی که هنگام حذف یک حساب گوگل رخ می‌دهد، همراه با برخی نکات اجمالی (مانند تصاویر بندانگشتی از عکس ‌ها) دریافت می‌کنید تا به شما ایده دهد که چه چیزی پاک می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت تصویر با گوگل جمینی (بارد سابق)

ارزش این را دارد که دوباره بررسی کنید که آدرس جیمیل مرتبط با حسابی که در حال حذف آن هستید به عنوان آدرس ایمیل ورود به سیستم یا بازیابی برای هیچ یک از حساب‌‌های دیگر شما استفاده نشود. دسترسی به آن صندوق ورودی جیمیل خاص را از دست خواهید داد، که ممکن است دسترسی به حساب ‌های دیگر را بسیار دشوارتر کند.

انتخاب خود را با کلیک بر روی Delete account تایید کنید. در اینجا کار حذف حساب گوگل به پایان می‌رسد. شما “زمان کوتاهی” دارید تا نظر خود را تغییر دهید و اگر به دلایلی نیاز به لغو حذف دارید، فقط پیوند بازیابی حساب خود را در صفحه تأیید که پس از حذف حساب شما ظاهر می‌شود را دنبال کنید. اگر حسابی را را‌ه‌اندازی کرده باشید، همان پیوند به آدرس ایمیل بازیابی حسابی که به تازگی حذف کرد‌ه‌اید، ارسال می‌‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

از طريق
wired

فاطمه کاظمی

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم؛ متولد شیراز که البته در حال حاضر تهران ساکن هستم. از سال ۹۶ در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم و تنها به دلیل علاقه شخصی بخشی از زمانم رو به این کار اختصاص می‌دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا