آموزش

چگونه مشکل اتصال خودکار به وای‌فای در اندروید پای را رفع کنیم؟

اندروید پای (Pie) به طور رسمی عرضه شده و اکنون گوشی‌های سری پیکسل گوگل، اسنشال‌فون و وان‌پلاس می‌توانند به این نسخه به‌روزرسانی کنند.

به‌زودی اندروید پای برای دیگر گوشی‌های اندرویدی بازار از جمله گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ نیز در دسترس خواهد بود.

اولین گزارش‌های کاربرانی که به اندروید پای به‌روزرسانی کردند؛ نشان می‌دهد با ارتباطات این نسخه از اندروید مشکلاتی دارند و به نظر می‌رسد برخی کاربران مشکل اتصال وای‌فای دارند.

این کاربران گزارش دادند تنظیمات تمام شبکه‌های وای‌فای آن‌ها در حالت اتصال خودکار (Turn On Wi-Fi Automatically) است و برایشان دردسرهایی درست کرده است.

مشکل از اینجا نشات می‌گیرد که روی اندروید اوریو ۸.۰ و ۸.۱ قابلیتی به نام «Turn On Wi-Fi Automatically» وجود داشت که برخی کاربران از آن استفاده می‌کردند ولی حالا با عرضه اندروید پای، این قابلیت برای تمام کاربران فعال شده است.

بسیاری از کاربران تمایل دارند اتصال وای‌فای را به طور دستی انجام دهند و خود اندروید به طور خودکار اسمارت‌فون‌ را به وای‌فای وصل نکند. مثلا، هنگامی که به خانه برمی‌گردند؛ به طور دستی وای‌فای را روشن و به روتر بی‌سیم متصل شوند.

غیرفعال کردن قابلیت Turn On Wi-Fi Automatically

برای غیرفعال کردن قابلیت «Turn on Wi-Fi Automatically» روی اندروید پای، وارد بخش Settings شوید و بعد روی گزینه Network & Internet ضربه بزنید. در مرحله بعدی باید گزینه Wi-Fi را در بالای صفحه انتخاب و گزینه Wi-Fi preferences را ضربه بزنید.

حالا باید در بخش Wi-Fi preferences، مطمئن شوید که گزینه Turn on Wi-Fi automatically غیرفعال است. همین‌طور اطمینان حاصل کنید که گزینه Connect to open networks نیز غیرفعال است.

با غیرفعال بودن این دو گزینه؛ اتصال وای‌فای به صورت دستی خواهد بود و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه زمانی وای‌فای را روشن و به کدام شبکه وای‌فای متصل شوید.

روشن بودن همیشگی وای‌فای در مواقعی که وارد مکان‌های عمومی دارای وای‌فای رایگان می‌شوید؛ خطرناک خواهد بود. به‌علاوه، انرژی باتری شما را مصرف خواهد کرد. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا