آموزش

راهنمای افزایش قدرت سیگنال‌های دریافتی مودم‌های TD-LTE مبین‌نت

دریافت سیگنال مناسب برای مودم‌های TD-LTE نیازمند رعایت چند پارامتر است. این پارامترها در هنگام نصب توسط کارشناس مبین‌نت رعایت شده و مودم براساس آن‌ها نصب می‌شود اما اگر به هر دلیلی کیفیت اینترنت شما مناسب نیست، یکی از دلایل آن می‌تواند به‌هم‌ریختگی این پارامترها باشد. 

مشترکین مبین‌نت می‌توانند با طی کردن مراحل زیر پارامترهای مودم خود را برای دریافت سیگنال اینترنت بهتر تنظیم کنند:

راهنمای گام به گام تنظیم سیگنال‌دهی مودم‌های TD-LTE

مرحله اول: یک بار مودم خود را ریبوت (خاموش و روشن) نمایید. این کار باعث تلاش مجدد مودم برای اتصال به آنتن رادیویی می‌شود. معمولاً در اتصال مجدد، مودم سعی می‌کند با سیگنال‌های مناسب‌تری به شبکه متصل شود.

مرحله دوم: در نوار آدرس‌ مرورگروب خود، آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را تایپ نمایید و با نام کاربری و رمز عبور خود که درصورت عدم تغییر توسط شما، به‌صورت پیش‌فرض در پشت مودمتان درج شده، وارد پنل مدیریتی مودم شوید.

مرحله سوم: این صفحه با توجه به نوع مودم شما می‌تواند متفاوت باشد. جهت مشاهده‌ سیگنال‌های مودم نیاز است با توجه به مدل مودم خود که در پشت مودم‌تان درج شده، یکی از مسیرهای زیر را انتخاب نمایید.

AM3000
Wireless Configuration > LTE > Interface Info

AM3100V
LTE Configuration > Interface Info

GEMTEK125
Mobile Network > Status > LTE Information

B612
Setting > Device Information

SLC-130S
Status > LTE > LTE Status

TENDA
Information > Device Information

SLR-120S42G

Status > LTE > LTE Status

مرحله چهارم: در این صفحه روبروی شاخص RSRP یک عدد منفی درج شده است که هر چقدر مقدار آن به صفر نزدیک‌تر باشد؛ قدرت دریافت سیگنال توسط مودم شما بهتر خواهد بود. در همین صفحه روبروی شاخص SINR عدد مثبتی درج شده که هرچقدر از ۵ بیشتر باشد کیفیت سیگنال دریافتی توسط مودم شما بیشتر خواهد بود.

مرحله پنجم: مودم را در محل استفاده‌ی خود جابه‌جا کنید تا این پارامترها به اعداد مذکور (مرحله چهارم) نزدیک شوند. به یاد داشته باشید هر چقدر مودم در ارتفاع بالاتر مانند روی قفسه یا کمد و نزدیک پنجره قرار گیرد؛ سیگنال بهتری دریافت خواهد نمود.

اگر علیرغم انجام این مراحل، کیفیت اینترنت شما بهتر نشد با شماره‌ پشتیبانی مرکز تماس مبین‌نت (۱۵۷۵) تماس بگیرید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا