آموزش

چگونه از وای‌فای دایرکت برای انتقال فایل میان دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنیم؟

وای‌فای دایرکت قابلیتی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و فایل‌ها در دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های اندرویدی است. وای‌فای دایرکت از ارتباطات بلوتوث استفاده می‌کند و در برد کم می‌تواند فایل‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر منتقل کند.

هنگامی که دو یا چند دستگاه با وای‌فای دایرکت به یکدیگر متصل می‌شوند؛ دیگر نیازی به اینترنت نیست. برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها، چاپ کردن اسناد و هماهنگ‌سازی میان دستگاه‌ها، وای‌فای دایرکت یک ویژگی بسیار مفید روی دستگاه‌های موبایل است.

استفاده از وای‌فای دایرکت روی اندروید 

با استفاده از مراحل زیر می‌توانید یک دستگاه اندرویدی را به دستگاه دیگر با وای‌فای دایرکت متصل کنید. در اندروید‌های پای، اوریو و نوقا مراحل اتصال وای‌فای دایرکت به شرح زیر است:

۱- اپلیکیشن Settings را باز کنید و روی Connections بزنید.

۲- روی Wi-Fi بزنید.

۳- روی Wi-Fi Direct بزنید.

۴- در فهرست دستگاه‌های شناسایی شده، روی دستگاهی که باید بدان متصل شدید؛ ضربه بزنید.

۵- هنگامی که متصل شوید؛ نام دستگاه با فونت آبی نشان داده می‌شود. هر زمانی نیاز به قطع اتصال داشتید؛ دوباره روی نام دستگاه ضربه بزنید.

چگونه با وای‌فای دایرکت اطلاعات را میان دستگاه‌های سامسونگی تبادل کنیم؟

قابلیت وای‌فای دایرکت روی دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ به خوبی کار می‌کند و یک روش عالی برای تبادل اطلاعات و فایل‌ها میان دو دستگاه است.

شما با وای‌فای دایرکت بدون هیچ‌گونه مشکلی یا عدم سازگاری می‌توانید فایل‌ها را با دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس ۵، گلکسی اس ۶ و نظایر این‌ها تبدیل کنید.

۱- فایل‌هایی که باید ارسال شوند را در نرم‌افزار مرورگر فایل یافته و بعد با نگه داشتن انگشت روی آن‌ها، گزینه SHARE را بالا سمت راست از منوی باز شده انتخاب کنید.

۲- در گزینه‌های اشتراک‌گذاری روی Wi-Fi Direct ضربه بزنید.

۳- در فهرست دستگاه‌هایی که شناسایی شدند؛ گوشی یا تبلت مورد نظرتان را یافته و روی نام آن ضربه بزنید. بعد در منوی باز شده گزینه SHARE را بزنید.

۴- در دستگاه دریافت‌کننده فایل‌ها، روی File received در اعلان باز شده ضربه بزنید.

۵- در فهرست فایل‌ها، روی فایلی که می‌خواهید باز شود ضربه بزنید.

۶- در دستگاه ارسال‌کننده فایل‌ها، اعلانی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن ارسال فایل مشاهده می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا