اخبار ایران

هفته آینده دو نقطه تهران زیر پوشش اینترنت ۵G ایرانسل می‌روند

مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد هفته آینده دو نقطه شهر تهران زیر پوشش اینترنت ۵G می‌رود. دسترسی به این اینترنت به صورت هات‌اسپات خواهد بود.

امروز، چهاردهمین سالروز تولد ایرانسل بود و مدیران این شرکت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اپراتور، خبرهایی هم درباره راه‌اندازی نسل پنجم شبکه‌های موبایل دادند.

تا کنون دو نقطه از تهران، ساختمان مرکز تحقیقات مخابرات (در امیرآباد شمالی) و ساختمان مرکزی ایرانسل (در هروی) به اینترنت ۵G مجهز شدند و اکنون قرار است دو نقطه دیگر شهر تهران به صورت هات‌اسپات به ۵G محلق شوند.

این دو نقطه پارک آب و آتش و یک دانشگاه تهران اعلام شدند. مدیرعامل ایرانسل اعلام کردند از اواخر سال آینده، توسعه شبکه ۵G در شهرهای دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

هنوز بسیاری از مردم به گوشی ۵G مجهز نشدند و علاوه بر آن، هنوز ایرانسل هیچ‌گونه سیم‌کارت یا سرویس ۵G ارائه نداده است؛ لذا قرار است در ابتدا دسترسی به اینترنت ۵G به صورت وای‌فای و هات‌اسپات باشد.

در این نقاط هم دسترسی به صورت وای‌فای برقرار می‌شود تا مردم بتوانند از یک سرعت بالا برای اینترنت بهره ببرند.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت ایرانسل اکنون ۵۳ میلیون مشترک و پوشش شبکه‌ای ۸۹ درصدی در سراسر کشور دارد. با فعالیت ۳۷ میلیون گوشی هوشمند در شبکه ایرانسل، مصرف دیتای روزانه‌ شبکه ایرانسل بیش از هزار و ۲۲۸ برابر شده است.

به علاوه، مشترکان دیتای شبکه ایرانسل ۴۰ میلیون نفر و مشترکان اینترنت ثابت ایرانسل، ۶۶۰ هزار نفر هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا