اخبار ایران

واکنش آذری جهرمی به اعتراض‌ها درباره کیفیت اینترنت ثابت و مشکلات اینترنت روستاها

وزیر ارتباطات با حضور در یک لایو اینستاگرامی، درباره موضوع‌های مختلفی از جمله فیلترینگ تلگرام، وضعیت استارتاپ‌ها در ایران، بورس و استارتاپ‌ها، انحصارگرایی در کشور، کیفیت اینترنت ثابت و موبایل و مشکلات عدم آنتن‌دهی اینترنت در روستاها پاسخ‌گوی کاربران بود.

با هم نظرات شخص اول ایران در ارتباط با اینترنت و ارتباطات را می‌خوانیم:

گلایه‌ها از کیفیت اینترنت ثابت

آذری جهرمی در این لایو اینستاگرام و در پاسخ به گلایه‌هایی که از کیفیت اینترنت ثابت می‌شود؛ اذعان کرد منگر قطعی‌های مکرر اینترنت نیست و زیرساخت توسعه اینترنت خانگی در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

اما او گفت در ایران کیفیت اینترنت موبایل در وضع خوبی قرار دارد و دارد جور اینترنت ثابت را می‌کشد:

«بار عدم کیفیت شبکه ثابت به به شبکه موبایل سر ریز می‌شود و به همین دلیل مشکلاتی را ایجاد می‌کند.»

وزیر ارتباطات مشکل اصلی کیفیت اینترنت ثابت را انحصار مخابرات می‌داند و برای آن راه‌حل می‌دهد:

«مشکل اصلی کیفیت اینترنت ثابت انحصار مخابرات است که با ارسال لایحه دو فوریتی در مجلس آن را حل خواهیم کرد.»

آذری جهرمی می‌گوید هر وقت اینترنت قطع می‌شود یا فیلترشکن‌ها کار نمی‌کنند؛ مردم به جهرمی که دم دست‌شان است؛ انتقاد می‌کنند. وزارت ارتباطات به صورت آنلاین شبکه اینترنت را رصد و پایش می‌کند و مشکل عمومی در شبکه وجود ندارد.

مشکل اینترنت روستاها

در ماه‌های اخیر و پس از تعطیل شدن مدارس و رو آوردن دانش‌آموزان به کلاس‌های آنلاین، شاهد ده‌ها گزارش از روستاهایی بودیم که مشکل آنتن‌دهی دارند و دانش‌آموزان باید برای پیدا کردن آنتن مناسب مجبور هستند از کوه و دره بالا بروند یا مسافت زیادی را طی کنند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این گلایه می‌گوید خجالت می‌کشد وقتی نمی‌تواند خواسته مردم را تامین کند. برخی مشکلات صرفا با پول حل نمی‌شوند و در کنار آن‌ها باید عقلانیت وجود داشته باشد.

«برنامه ششم توسعه تکلیف کرده است که روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شوند و بودجه در نظر گرفته شده متناسب با همین کار است. زمانی که من وزیر شدم ۴ هزار روستا به اینترنت متصل بودند. کار اتصال روستاها را که آغاز کردیم صدای اعتراض دیگران بلند شد که چرا اینترنت به روستا می‌برید؟ اما الان می‌گویند چرا ۹۵ درصد روستاها اینترنت دارند، چرا۱۰۰ درصد نیست.»

آذری جهرمی می‌گوید اینترنت روستاها در کل کشور وضعیت مطلوبی دارد و فقط چند شهر و روستای کوچک از مشکلات آنتن‌دهی رنج می‌برند. او وعده کرد در اول دی ماه سال جاری در استان سیستان و بلوچستان مستقر خواهد شد تا کار اتصال روستاها را تمام کنند.

فیلترینگ تلگرام

وزیر ارتباطات می‌گوید نمی‌داند چرا هنوز تلگرام فیلتر است و کاری هم از دست او برنمی‌آید. او مسئول وصل کردن و رفع فیلتر تلگرام مربوط به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است.

آذری جهرمی در صحبت‌هایش اشاره می‌کند زمانی برقراری یک ارتباط تهدید امنیتی برای کشور بود و اکنون قطع آن تهدید امنیتی است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سوالی دارم متتهی جاش اینجا نیست ولی تو مقاله مربوطه سوالمو چاپ نکردید اینجا می پرسم: در بررسی پینگ vdsl گفتید در حد فیبرنوری نیست اما سوالم اینه آیا پینگ خارجی با وجود اینکه تو vdsl پینگ داخلی تقریبا مشابه ای دی اس اله کمتر شده یا نه؟

    1. سلام
      به طور کلی پینگ اینترنت VDSL بهتر از ADSL است. هم در سرورهای داخل و هم در سرورهای خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا