اخبار ایران

قطعی اینترنت در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲ میلیون دلار به ایران خسارت زد

وب‌سایت Top10VPN گزارش داد قطعی اینترنت در سال گذشته به ۱۲ کشور جهان خسارتی نزدیک به ۴ میلیارد دلار وارد کرده است.

کشور هند بیشترین خسارت از قطعی اینترنت در سال گذشته را داشته که به رقم باورنکردنی ۲.۷ میلیارد دلار می‌رسد. قطعی اینترنت در ایران ۲ میلیون دلار خسارت داشته است.

اینترنت دیگر یک سرگرمی یا اتصالی برای کارهای علمی و تحقیقاتی و اشتراک داده نیست؛ بلکه یک صنعت به شدت اقتصادی و زیربنایی در قرن ۲۱ محسوب می‌شود. قطعی چند ساعته اینترنت در یک کشور می‌تواند ضررها و خسارت‌های هنگفتی به پیکره اقتصاد، بازار و کسب‌وکارها وارد کند.

ما کاربران ایرانی به خوبی درک می‌کنیم قطعی چند ساعته اینترنت چه فاجعه‌هایی به بار می‌آورد. در گزارش وب‌سایت معتبر Top10VPN آمده است که قطعی ۹ ساعته اینترنت در ایران طی سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲ میلیون دلار خسارت به اقتصاد و شرکت‌های تجاری وارد کرده است. قطعی اینترنت ایران نزدیک به ۵۷ میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داده است و پس از کشور ترکیه با ۶۱ میلیون کاربر قرار دارد.

در جدولی که این وب‌سایت از کشورهای بیشترین خسارت دیده از قطعی اینترنت منتشر کرده است؛ ایران در رتبه ۱۶ است و کشور هند با قطعی‌های اینترنت بسیار زیاد و طولانی و مکرر در جایگاه نخست قرار گرفته است.

خسارت قطعی‌های اینترنت هند با ده کشور دیگر در این جدول برابری می‌کند. کشور هند در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۸ هزار و ۹۲۷ ساعت قطعی اینترنت داشته است که بیشترین قطعی در دنیا است.

بیشترین قطعی اینرتنت در هند مربوط به جامو و کشمیر است که از آگوست ۲۰۱۹ تا ماه مارس ۲۰۲۰ ادامه داشت. دولت در آگوست ۲۰۱۹ اینترنت این منطقه را-که بیش  از  ۷ میلیون جمعیت دارد-پس از لغو بند ۳۷۰ از قانون اساسی هند قطع کرد.

این بند قانون اساسی دولت جامو و کشمیر را در یک سری زمینه‌های مدیریتی خودمختار می‌کرد. در ماه مارس ۲۰۲۰ که دولت محدودیت دسترسی به سایت‌های مهم را برداشت، بسیاری از کاربران هنوز برای دسترسی به اینترنت موبایل تنها به اینترنت ۲G دسترسی داشتند.

جالب اینکه با وجود قطعی اینترنت در هند، دولت سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد پهن‌باند فیبر نوری را طی سه سال آینده به تمامی روستا‌های هند برساند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا