اخبار ایران

قطعی اینترنت ADSL بیش از ۶۰ هزار مشترک در استان خراسان رضوی

بیش از ۶۶۰ هزار مشترک اینترنت ثابت در استان خراسان رضوی از امروز صبح با قطعی اینترنت روبرو شدند. این قطعی از ۱۰ صبح امروز (دوشنبه ۱۳ بهمن) آغاز شده است و همچنان برخی اختلال‌های شدید در اتصال کاربران مشاهده می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهند این قطعی گسترده به خاطر خرابی زیرساخت مخابراتی در این استان است. به طور دقیق، این خرابی و قطعی به دلیل خرابی یکی از روترهای شرکت مخابرات ایران در استان خراسان رضوی است.

این قطعی شامل مشترکان اینترنت ADSL شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های سرویس‌دهنده FCP در این استان می‌شود.

براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استان خراسان رضوی ۶۶۰ هزار و ۱۹۳ مشترک پهن باند ثابت دارد که از این میان، شرکت مخابرات ایران بیش از ۲۸۲ هزار مشترک ADSL و ۴۵۰۰ مشترک FTTH دارد. همچنین شرکت‌های FCP بیش از ۲۷۱ هزار مشترک در این استان دارند.

تا زمان تنظیم این خبر، اتصال اینترنت ADSL برخی از مشترکان شرکت مخابرات ایران در این استان وصل شده ولی اینترنت مشترکان شرکت‌های FCP همچنان قطع است. همین‌طور، هنوز اختلال‌های شدیدی در اینترنت وصل شده مشترکان دیده می‌شود.

فناوری‌های زیادی در شبکه و زیرساخت برای داشتن اتصال‌ها و تجهیزات پشتیبان و جلوگیری از قطعی‌های سراسری و خرابی‌های زیان‌بار و فاجعه‌بار در دسترس است و انتظار می‌رفت خرابی یک روتر باعث قطعی اینترنت ثابت نزدیک به ۷۰۰ هزار کاربر نشود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا