اخبار ایران

وزیر ارتباطات: اینترنت رایگان برای معلولین؟ چرا که نه!

شاید بسیاری از ما طرفدار اینترنت رایگان باشیم ولی برای تفریح و سرگرمی و نهایتا درس و کار!

اما برای برخی از قشرهای جامعه، اینترنت داستان مرگ و زندگی است؛ داستان اکسیژن در هوا است؛ داستان یک روزنه نور و امید است.

وحید رجب‌لو، جوان نخبه و معلول کشور در نزد بسیاری از کاربران اینترنتی شناخته شده است. رجب‌لو در توییتی از وزیر ارتباطات خواسته بود اینترنت را برای معلولین رایگان کند. وزیر ارتباطات هم در جواب توییت زده احتمالا اینترنت برای این افراد رایگان می‌شود.

وحید رجب‌لو خودش یک معلول ولی کارآفرین، بنیان‌گذار یک استارتاپ و فعال اینترنتی است. به خوبی با مشکلات معلولین آشنا است و از اهمیت و ارزش اینترنت نزد آنان باخبر است.

رجب‌لو در توییت خود به مشکلات معلولین در شهر، جامعه و شرایط کنونی اشاره کرده است و هزینه‌های اینترنت را یک رنج مضاعف برای آن‌ها بیان می‌کند:

«لطفا اینترنت را برای معلولین رایگان کنید، مستمری ماهی ۱۲۰ هزار تومان بهزیستی کفاف خرید اینترنت حتی برای یادگیری مهارت را نمی‌دهد، افراد معلول با مشکلات متعدد اجتماعی، تبعیض‌ها و شهر نامناسب در خانه حبس هستند و اینترنت، تنها راه ارتباطی ماست. لطفا شما کاری انجام دهید.»

بسیاری از کاربران اینترنت اقدام به ریتوییت این پیام کردند و از وزیر ارتباطات خواستند به این موضوع رسیدگی کند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در توییت امروز خود خبر از پیگیری این درخواست و احتمالا رایگان شدن اینترنت برای افراد معلول و ناتوان داد.

قطعا این کار نیازمند مجوزهایی است و باید اپراتورها همکاری کنند و مدیران رده بالای کشور نظر مساعدی داشته باشند. ما هم در سایت شبکه‌چی، امیدواریم که این اتفاق بیفتد و شاهد رایگان شده اینترنت برای این دوستان تاج سر باشیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا