اخبار ایران

چهارمین سایت ۵G ایرانسل افتتاح شد؛ دسترسی عموم مردم به اینترنت ۵G آغاز شد

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود؛ چهارمین سایت ۵G ایرانسل صبح امروز در بوستان آب و آتش منطقه عباس‌آبان تهران راه‌اندازی شد. این اولین سایت فایوجی ایرانسل با قابلیت دسترسی عمومی است. یعنی مردمی که گوشی تلفن همراه ۵G دارند می‌توانند در این منطقه به اینترنت نسل پنجم موبایل متصل شوند.

این سایت ۵G با حضور  محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در غرفه ایرانسل در سومین رویداد هفته دیجیتال ایران و به صورت ارتباط زنده ویدیویی افتتاح شده است.

در این مراسم، سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در محل پل طبیعت (بوستان آب و آتش)، همچنین جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، شرکت ایرانسل، اصحاب رسانه، متخصصان و علاقه‌مندان صنعت تلکام در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور داشتند.

هم اتصال مستقیم به ۵G و هم هات‌اسپات فایوجی

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل درباره سایت فایوجی جدید این شرکت توضیح دادند: «سایتی که امروز در بوستان آب و آتش تهران افتتاح می‌شود، یک سرویس با قابلیت استفاده عمومی در شبکه ۵G را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا آنهایی که گوشی مجهز به تکنولوژی ۵G دارند، بتوانند به طور مستقیم این تجربه را داشته باشند یا با سایر گوشی‌های هوشمند، از طریق HotSpot مودم ۵G که در محل سایت قرار داده شده است، به صورت وای‌فای، از آن بهره‌مند شوند. تجربه جهانی نشان داده است که مشترکان در شبکه ۵G نسبت به شبکه ۴G، می‌توانند حداقل سرعتی ۱۰ برابر را در اختیار داشته باشند.»

منظور سخنان مدیرعامل ایرانسل این است که با داشتن یک گوشی ۵G می‌توانید به طور مستقیم به دکل اینترنتی فایوجی ایرانسل وصل شوید یا اینکه اگر گوشی ۵G ندارید ولی مشتاق تجربه اینترنت ۵G هستید؛ می‌توانید به هات‌اسپات وای‌فای فایوجی نصب شده در این محل وصل شده و سرعت ۵G را از نزدیک تست بزنید.

وزیر ارتباطات در این مراسم با تأکید بر اینکه البته سایت‌های قبلی ایرانسل در پروژهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ساختمان مرکزی ایرانسل و دانشگاه تربیت‌مدرس هم قابلیت استفاده توسط عموم را داشت، ولی به دلیل فاصله سایت با مردم، خیلی امکان استفاده عمومی وجود نداشت، ادامه داد: «سایت نسل پنج تلفن‌همراه که امروز در پل طبیعت و بوستان آب و آتش افتتاح می‌شود، اولین سایتی است که به صورت فراگیر و عمومی، می‌تواند مورد استفاده مردم قرار گیرد.»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا