اخبار ایران

افتتاح اولین سایت ۵G همراه اول در تهران: رکورد سرعت ۳.۹ گیگابیت بر ثانیه ثبت شد

امروز ظهر، همراه اول اولین سایت ۵G خود را در تهران و برج ونک راه‌اندازی کرد. پیش از این، همراه اول دو سایت فایوجی در شهر مشهد مقدس افتتاح کرده بود تا به طور رسمی راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم خود را جشن بگیرد.

اولین سایت ۵G همراه اول در تهران؛ در برج و دفتر اصلی این شرکت و اولین نقطه دسترسی به اینترنت ۵G داخلی یا indoor محسوب می‌شود.

۴ اسفند ماه، همراه اول دو سایت خارجی یا Outdoor در شهر مشهد برای دسترسی به اینترنت فایوجی راه‌اندازی کرده بود. سرعت دانلود این سایت‌ها نزدیک به ۱.۵ گیگابیت بود ولی اکنون تصاویر ارسالی از مراسم رونمایی سایت ۵G جدید همراه اول در تهران از رکورد سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه حکایت دارد.

البته، خود همراه اول مدعی است پیش از شروع مراسم، در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه موفق شده‌اند رکورد سرعت اینترنت ۵G ایران را شکسته و به مرز سرعت دانلود ۳.۹ گیگابیت بر ثانیه روی فایوجی برسند.

به طور دقیق، همراه اول با تجمیع فرکانس (Aggregation) فرکانس‌های ۴G و ۵G سرعتی بیش از ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۹۱ مگابیت بر ثانیه در آپلود به همراه پینگ کمتر از ۷ میلی‌ثانیه را به ثبت برساند که رکورد سرعت دانلود در ایران را شکست.

ایرانسل با ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه، تا پیش از امروز سریع‌ترین اینترنت ایران و ۵G را داشت. از امروز به بعد، هر روز باید شاهد کَل‌کَل کردن همراه اول و ایرانسل بر سر سرعت ۵G باشیم.

همراه اول می‌گوید مشترکان این اپراتور و احاد مردم می‌توانند با اسمارت‌فون‌های ۵G یا اتصالات وای‌فای و هات‌اسپات روی گوشی و مودم به اینترنت ۵G وصل شوند.

* عکس متن از سایت دیجیاتو


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا