اخبار ایران

ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران افزایش یافت

همچنان وضع اینترنت ثابت ایران رضایت‌بخش نیست و فاصله زیادی با اینترنت موبایل دارد

گزارش موسسه اسپیدتست نشان می‌دهد سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران در ماه می افزایش یافته است. در این گزارش آمده که میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کل جهان نیز روندی افزایشی به خود گرفته است.

موسسه اسپیدتست هر ماه گزارش مفصلی درباره وضعیت اینترنت ثابت و موبایل کشورهای مختلف منتشر می‌کند. در گزارش مربوط به ماه، میانگین اینترنت ثابت در سراسر جهان بیشتر شده که خبر بسیار مسرت‌بخشی برای کاربران اینترنت است.

سرعت اینترنت ثابت ایران و جهان

اکنون، میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان به مرز ۱۰۵.۱۵ مگابیت در ماه می رسیده است. در ماه قبل این سرعت ۱۰۲ مگابیت بر ثانیه بود. سرعت اینترنت موبایل هم مانند همیشه افزایش یافته و از ۵۳.۳۶ مگابیت در ماه آوریل به ۵۴.۵۳ مگابیت در ماه می رسیده است.

ایران در اینترنت ثابت یک رشد خوب و قابل توجه را برای ماه می ثبت کرده است. متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه گذشته به ۲۰.۷۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است که نسبت به ۱۹.۲۳ مگابیت ماه قبل‌تر از آن، رشد مثبتی است. ایران با این افزایش سرعت اینترنت ثابت، با ۴ رتبه صعود در جایگاه ۱۳۲ ام جهان قرار می‌گیرد تا نشان بدهد هنوز وضعیت اینترنت ثابت رضایت‌بخش نیست.

در بسیاری از اوقات، گزارش اسپیدتست نشان می‌دهد که اینترنت ثابت ایران نه تنها رشد نداشته بلکه پس‌رفت هم کرده است.

در اینترنت ثابت، تغییرات کمی در سرعت بهترین کشورها داشتیم. سنگاپور همچنان با میانگین سرعت ۲۵۰.۵۳ مگابیت بر ثانیه در صدر لیست به چشم می‌خورد. در رتبه دوم هنگ‌کنگ قرار دارد که یک پله صعود را تجربه کرده و حالا میانگین سرعت ۲۴۵.۰۱ مگابیت بر ثانیه دارد. موناکو در رتبه سوم قرار دارد و کره جنوبی با دو پله سقوط، جایگاه چهارم را از آن خود کرده است. تایلند هم با میانگین سرعت ۲۱۴.۲۸ مگابیت بر ثانیه در رتبه پنجم خودنمایی می‌کند.

سرعت اینترنت موبایل ایران و جهان

سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه می به مرز ۳۰.۷۹ مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ در حالی‌که در ماه‌های قبل‌تر سرعت‌های ۲۶.۳۸ و ۳۰.۱۶ مگابیت به ثبت رسیده بود. باز هم ایران در سرعت اینترنت موبایل رشد داشته است ولی چشم‌گیر و بزرگ نیست و باعث تغییر رتبه ایران نشده است. ایران در جدول سرعت اینترنت موبایل جایگاه ۷۹ ام را دارد.

در جهان،  امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۱۹۴.۰۴ مگابیت بر ثانیه در صدر قرار دارد. در رتبه‌های دوم و سوم هم به ترتیب کره جنوبی و قطر با سرعت ۱۹۲.۵۸ و ۱‍۷۹.۸۱ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورند.

عربستان سعودی توانسته با سرعت ۱۶۰.۴۰ مگابیت بر ثانیه یک پله صعود کند و جای چین را بگیرد. چین حالا با میانگین سرعت ۱۵۳.۰۹ مگابیت بر  ثانیه، در رتبه پنجم قرار گرفته است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا