اخبار ایران

جلسه غیرعلنی مجلس برای طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»

جلسه‌ای برای اقناع نمایندگان به بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» امروز ۶ مردادماه در مجلس به صورت غیرعلنی بررسی می‌شود.

به گفته نایب رئیس کمیسیون فرهنگی پس از جلسه غیرعلنی فردا موضوع رسیدگی به طرح ساماندهی فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن به رأی گذاشته خواهد شد.

پس از حاشیه‌های زیادی به وجود آمده برای طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» طی روزهای گذشته و کنار گذاشتن شدن آن از دستور کار مجلس، حالا به نظر می‌رسد نمایندگان موافق این طرح می‌خواهند در یک جلسه غیرعلنی، سعی کنند نمایندگان دیگر را قانع کنند این طرح باید طبق اصل ۸۵ بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با نشریه پیوست اظهار می‌کند که امروز (۶ مردادماه) در جلسه غیرعلنی صاحب‌نظران و کارشناسان و نمایندگان در مورد این طرح و لزوم رسیدگی به آن طبق اصل۸۵ قانون اساسی بحث و بررسی می‌کنند.

غلامرضا منتظری در این مورد گفت:‌‌ «در جلسه غیرعلنی فردا غیر از مباحثی که مدنظر نمایندگان کمیسیون فرهنگی است، نمایندگان دیگر هم اگر موضوع و بحثی در مورد این طرح دارند، مطرح می‌کنند. در جلسه فردا قرار است کارشناسان و چهره‌های با تجربه‌ای که در حوزه فضای مجازی تخصص دارند؛ اما عضو کمیسیون فرهنگی نیستند هم نظرات خود را بیان می‌کنند.»

او ادامه داد: «به این صورت نمایندگان از زبان متخصصان نقاط ضعف و قوت این طرح را می‌شنوند و به این ترتیب تصمیم‌گیری برای نمایندگان تسهیل می‌شود.»

به گفته منتظری در پایان جلسه علنی فردا موضوع رسیدگی به طرح ساماندهی فضای مجازی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن به رأی گذاشته می‌شود.

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» طی روزهای گذشته با سروصداهای زیادی همراه بوده است و موافقان و مخالفان سرسختی دارد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این طرح نمی‌تواند فضای مجازی ایران را به سرمنزل مقصود برساند و محدودیت‌های بیشتری برای کسب‌وکارهای ایران و کاربران اینترنت ایجاد می‌کند.

همین‌طور، برخی از نمایندگان مخالف طرح و همین‌طور فعالان فضای مجازی اعتقاد دارند این طرح باید در جلسه علنس صحن مجلس بررسی شود تا مردم به طور کامل در جریان تصویب آن قرار بگیرند.

حالا، امروز ۶ مرداد ماه منتظر هستیم ببینیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه سرنوشتی برای طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» رقم می‌زنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا