اخبار ایران

بررسی طرح صیانت دو هفته دیگر در مجلس آغاز می‌شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: تصویب بررسی طرح صیانت در قالب اصل ۸۵ به معنی مخفی کاری نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل کمیسیون مشترکی با حضور نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس و آغاز بررسی طرح صیانت از دو هفته دیگر خبر داد.

«مجید نصیرایی» اعلام کرده است تصویب بررسی طرح صیانت در قالب اصل ۸۵ به معنی مخفی کاری نیست و کارشناسان باید در تمامی مراحل تصویب این طرح مشارکت داشته باشند. او می‌گوید  فعلا شیوه بررسی این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب شده و هنوز جزئیات آن بررسی نشده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در دفاع از طرح صیانت می‌گوید:

«آیا فضای مجازی صرفا به کسب‌وکارها محدود می‌شود و نباید فرهنگ و امنیت در این حوزه را نیز مورد توجه قرار داد؟ چرا فعالیت‌های داخلی در فضای مجازی باید توسط بیگانگان مدیریت شود؟ ما یک پیش‌نویس برای طرح ساماندهی فضای مجازی آماده کردیم و معتقدیم هنوز برخی از ابعاد در آن دیده نشده است بنابراین صاحب‌نظران می‌توانند پیشنهادات خود را برای اصلاح آن ارائه دهند.»

«مجید نصیرایی» از تمام کارشناسان و صاحب‌نظران می‌خواهد در واو به واو تصویب این طرح مشارکت و بحث کنند تا به یک جمع‌بندی نهایی برسند:

«می‌خواهیم به صورت مفصل با حضور شما طرح را بررسی کنیم. حتی برخی از دوستانی که موافق اصل ۸۵ بودند، در مورد بندهایی از این طرح بحث دارند. از شما دعوت می‌کنیم و می‌توایند در مورد واو به واو این طرح بحث کنید تا در نهایت بتوانیم براساس اظهارنظرها و اصلاحات انجام‌شده، به جمع‌بندی نهایی برسیم.»

به گفته او، مجلس برای تصویب این طرح عجله‌ای ندارد ولی نیاز است برای سامان‌دهی فضای مجازی در کشور از نقطه‌ای شروع کرده و پیش رفت.

او معتقد است تشکیل این کمیسیون مشترک فرصتی فراهم می‌کند تا از طریق هم‌اندیشی با متخصصان به طرحی پخته‌تر دست پیدا کنیم: «من به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی تضمین می‌دهم که از حضور متخصصان و اصناف مربوطه در روند بررسی این طرح در جلسات کارشناسی بهره‌مند خواهیم شد.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید دیدگاهی که نسبت به این طرح وجود دارد؛ فراقوه‌ای است و قطعا با دیدگاه‌هایی فراتر از دولت‌ها و اشخاص و ادوار مختلف مجلس مورد بررسی و تصویب نهایی قرار می‌گیرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا