اخبار ایران

بررسی طرح صیانت در کمیسیون ویژه مجلس از هفته آینده آغاز می‌شود

وعده اطلاع‌رسانی دقیق درباره تصمیمات جلسه

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از آغاز بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در هفته آینده مجلس و با حضور بیش از ۲۴ نماینده مجلس خبر داد.

«غلامرضا منتظری» تاکید کرده است که به خاطر حساسیت‌های مردم نسبت به این طرح، یک تیم رسانه‌ای قوی پیرامون طرح صیانت تشکیل شده تا اطلاع‌رسانی دقیق و شفافی صورت بگیرد و مردم در جریان آخرین تصمیمات جلسه قرار بگیرند.

«غلامرضا منتظری» در گفت‌وگو با برنا به کمیسیون ویژه بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» موسوم به صیانت اشاره کرده و گفت:

«هر کدام از کمیسیون های تخصصی و اعضای هیئت رئیسه سهمیه ای برای حضور در کمیسیون ویژه بررسی طرح در نظر گرفته‌ایم. مثلا نمایندگانی از کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اجتماعی و کمیسیون امنیت ملی حضور دارند.»

این نماینده مجلس می‌گوید قطعا اعضای این کمیسیون کمتر زا ۲۴ نفر نیستند و با پایان تعطیلات یک هفته‌ای مجلس، کارشان را درباره بررسی این طرح آغاز خواهند کرد.

«غلامرضا منتظری» از منتقدان و مخالفان و کارشناسان فضای مجازی دعوت کرد تا با حضور و شرکت در این کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی، نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید قطعا این طرح دارای تغییراتی خواهد بود و پیش‌نویس آن هم از سوی نمایندگان مجلس و هم از سوی دولت و کارشناسان مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

او می‌گوید به خاطر حساسیت مردم و کاربران فضای مجازی به این طرح، سعی می‌شود با صرف وقت و کار کارشناسی زیاد و بالا، طرح صیانت پیش برود و یک تیم رسانه‌ای قوی، تصمیمات جلسه را به مردم گزارش می‌کند.

گفتنی است طرح صیانت با رای اکثریت نمایندگان مجلس، قرار شده برابر با اصل ۸۵ قانون اساسی در یک کمیسیون ویژه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و بعد برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

همچنان، بسیاری از کارشناسان و متخصصان فضای مجازی نسبت به این طرح واکنش نشان داده و بر آن اشکالات و انتقادات زیادی دارند. همین‌طور، مدیران و مسئولان کسب‌وکارهای فضای مجازی یا انجمن‌های صنفی رایانه‌ای و سازمان نظام صنفی در مصاحبه‌های خود خواستار کنار گذاشتن طرح هستند.

طرح صیانت یکی از جنجالی‌ترین طرح‌های مجلس شورای اسلامی ایران در چند سال اخیر بوده است و جبهه‌های موافق و مختلف زیادی پیرامون آن تشکیل شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا