اخبار ایران

همزمان با شروع ثبت‌نام اینترنت رایگان عنوان شد: ۳۰ گیگابایت برای دانشجویان کافی نیست!

مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم خواستار تغییر حجم اینترنت شد

وزارت ارتباطات به اساتید دانشگاه و دانشجویان یک بسته اینترنت رایگان ۶۰ و ۳۰ گیگابایتی برای کمک به آموزش مجازی اختصاص داده است. بسته‌ای که از همان ساعت نخست با اعتراض و انتقاد محافل دانشجویی روبرو شد.

مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، با بیان اینکه وزارت ارتباطات اعلام کرده که همانند سال گذشته اینترنت استادان و دانشجویان و طلاب رایگان خواهد بود، اعلام کرد که ۳۰ گیگ اینترنت برای دانشجویان کافی نیست و نیاز آنها در حوزه آموزش را رفع نخواهد کرد.

«علی اکبر صفوی»، مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم با تاکید بر اینکه این حجم از اینترنت برای دانشجویان کافی نیست گفت: «البته ۳۰ گیگ اینترت استادان و دانشجویان برای ۶ ماه بسیار کم است و می توان تنها برای مدت یکی دو ماه روی آن حساب باز کرد.»

گفتنی است از امروز ۷ مهر ماه، سامانه ictgifts.ir وزارت ارتباطات برای ثبت‌نامه دانشجویان باز شده است. هر دانشجو فقط یک بار و آن هم با کد ملی خود می‌تواند در این سامانه ثبت‌نام کند تا بسته اینترنت رایگان ۳۰ گیگابایت برای او فعال شود. مهلت ثبت‌نام حداکثر ۷ روز است.

آیا بسته اینترنت رایگان دانشجویان افزایش پیدا می‌کند؟

هنوز وزارت ارتباطات به این اعتراض دانشجویان درباره حجم بسته اینترنت واکنشی نشان نداده است ولی گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این حجم افزایش پیدا کند. از سوی دیگر، چون گفته می‌شود به‌زودی آموزش فیزیکی دانشجویان آغاز خواهد شد و باید در کلاس‌های درس حضوری شرکت کنند یا نهایتا در ترم بهمن ماه دانشگاه‌ها باز می‌شوند؛ وزارت ارتباطات تصمیمی برای افزایش بسته اینترنت دانشجویان ندارد.

اینترنت رایگان دانشجویی هم روی سیم‌کارت موبایل و هم روی خط اینترنت ADSL قابل فعال‌سازی است. به همین دلیل، درج شماره تلفن همراه  تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی است.

براساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات، روزهای ثبت‌نام اینترنت رایگان به شرح زیر است:

چهارشنبه ۷ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۰،۱،۲

پنج شنبه ۸ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۳،۴،۵

جمعه ۹ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۶،۷،۸،۹

از ۱۰ مهر تا ۱۴ مهر: امکان ثبت نام برای تمامی دانشجویان

گفتنی است همانند سال گذشته، بسته اینترنت رایگان اساتید و معلمان به طور خودکار برای آن‌ها از سوی وزارت علوم و فناوری و همین‌طور وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام و فعال خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا