اخبار ایران

رئیس‌جمهور دستور بررسی نحوه فعالیت و دادن مجوز به اینترنت ماهواره‌ای را صادر کرد

تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تاکید روی اقتصاد دیجیتال در دستور دولت قرار گرفت

رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات دستور داد هرچه سریع‌تر شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کرده و پیرامون نحوه فعالیت و دادن مجوز به اینترنت‌های ماهواره‌ای بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم را انجام دهند.

«ابراهیم رئیسی» عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی به مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند. رئیس‌جمهور تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت دانست و روی تغییر ماموریت‌ها و مدیریت فضای مجازی تاکید کرد.

در این جلسه همچنین بخش سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن منظومه ماهواره‌ای در کشور به تایید رسید که از جمله این موارد استفاده مجاز این‌گونه منظومه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور بود و مقرر گردید وزارت ارتباطات درباره نحوه فعالیت و ارایه مجوز به آن تصمیم‌گیری کند. پیش از این مرکز ملی فضای مجازی ابه ضرورت بومی سازی و راه‌اندازی منظومه‌های ماهواره‌ای در کشور تاکید کرده بود.

رئیس‌جمهور در این جلسه روی مزایای دولت الکترونیک و هوشمند تاکید و دولت و وزارت‌خانه‌ها را ملزم به توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال و ایجاد رفاه و تسهیل امور مردم از طریق دولت الکترونیک کردند.

ایجاد سکوهای راهبردی برای ارایه خدمات در حوزه‌های آموزش، ‌بهداشت، کشاورزی، مالی و تجاری و توجه به مدیریت هوشمند و هدفمند حوزه سرگرمی و اوقات فراغت در فضای دیجیتال از دیگر تاکیدات رئیس‌جمهوری ایران در جلسه شورای عالی فضای مجازی بود.

اینترنت ماهواره‌ای یک فناوری نوین است که به سرعت در سراسر جهان در حال رشد و توسعه بوده و دیر یا زود به ایران می‌رسد و کاربران اینترنت تمایل به استفاده از آن دارند. به همین دلیل، ضروری است که دولت و دستگاه‌های مربوطه باید برای آن سیاست‌گذاری کرده و تمهیدات لازم برای استفاده از این فناوری را داشته باشند.

در یکی دو سال گذشته، بارها مدیران دولتی بر لزوم سیاست‌گذاری درباره اینترنت‌های ماهواره‌ای تاکید کردند ولی تا به امروز هنوز اتفاق موثر و مشخصی نیفتاده و سیاست روشن و واضحی از سوی دولت و نهادهای مرتبط اعلام نگردیده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا