اخبار ایران

وزیر ارتباطات: مشکل اینترنت تا چند روز دیگر حل می‌شود

اپراتورها برای حل مشکل کندی این‌روزهای اینترنت در حال افزایش ظرفیت‌های خود هستند

وزیر ارتباطات اعلام کرد زیرساخت و اپراتورها برای حل مشکل کندی این‌روزهای اینترنت در حال افزایش ظرفیت‌های خود هستند.

«عیسی زارع‌پور»؛ وزیر ارتباطات در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد تا چند روز دیگر مشکل اینترنت حل خواهد شد.

او که عدم افزایش پهنای‌باند بین‌الملل کشور در دولت جدید را تایید نکرد و به آن پاسخ روشنی نداد؛ مشکل اصلی این روزهای اینترنت را عدم توسعه شبکه اپراتورها دانست و گفت اپراتورها روی این زمینه سرمایه‌گذاری نکردند ولی اکنون با کمک زیرساخت در حال افزایش پهنای‌باند داخلی و بین‌الملل خود هستند تا نهایتا چند روز دیگر مشکل اینترنت رفع شود.

زارع‌پور در این مورد گفت: «مشکل به وجود آمده فقط در دو هفته اخیر است که آن هم به خاطر مدارس و شروع آموزش مجازی است که به شبکه فشار وارد کرده است. در این زمینه دستور داده شده مطابق افزایش استفاده به پهنای باند کشور اضافه شود.»

چند پیش، زارع‌پور در پاسخ به پیامک یک کاربر که سرعت اینترنت ایران را افتضاح خوانده بود؛ به طور ضمنی تایید کرد زیرساخت اینترنت ایران مشکل دارد و دستور تشکیل جلسه فوری با حضور زیرساخت، رگولاتوری، شرکت‌های اپراتوری و سرویس‌دهنده‌های اینترنت داد تا هرچه زودتر مشکل اینترنت برطرف شود.

علت کندی اینترنت: مدارس یا پهنای‌باند؟!

در روزهای گذشته، رسانه‌ها گفتند در دولت جدید پهنای باند اینترنت بین‌الملل ایران افزایش پیدا نکرده است؛ در حالی که هر ماه بین ۵ تا ۷ درصد ترافیک اینترنت افزایش پیدا می‌کند.

«محمدحسن شانه‌ساز زاده»، رییس هیات مدیره شرکت شاتل روز ۱۹ مهرماه در گفت‌وگو با سایت دیجیتاتو گفته بود: «از دو ماه پیش و زمان شروع فعالیت وزیر ارتباطات جدید تا به امروز پهنای باند اینترنت کشور افزایش نداشته است. مجوز این افزایش ظرفیت پهنای باند، باید از سمت شورای عالی فضای مجازی صادر شود و چنین اتفاقی تا امروز رخ نداده است.»

اما مدیران وزارت ارتباطات چنین ادعایی را قبول ندارند و کندی اینترنت را به خاطر شروع سال تحصیلی و مدارس و آموزش‌های مجازی دانستند. چند روز پیش، «فلاح جوشقانی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرنگار صدا و سیما گفته بود: «آغاز سال تحصیلی جدید و کلاس های درس مجازی سبب کندی اینترنت در برخی نقاط کشور و در ساعاتی خاص شد.»

البته، معاون وزیر ارتباطات تاکید کرده بود به دستور وزیر کارگروهی برای بررسی این موضوع تشکیل شده و با تمهیداتی که اندیشیده شد، مشکل حداکثر تا یک ماه دیگر برطرف خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا