اخبار ایران

وزیر ارتباطات در جلسه با شرکت‌های FCP: باید تا ۴ سال آینده حداقل ۲۰ میلیون پورت اینترنت ثابت پرسرعت راه‌اندازی کنیم

تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای توسعه ارتباطات ثابت

وزیر ارتباطات در دیدار با مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت(FCP) بر لزوم توسعه اینترنت ثابت در کشور و تغییر الکوی مصرف اینترنت کاربران از موبایل به ثابت تاکید کرد.

وزیر ارتباطات با با اشاره به حمله سایبری روز سه‌شنبه به سامانه هوشمند سوخت، گفت که حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی بر عهده پدافند غیرعامل و مرکز راهبردی افتا و وزارت ارتباطات در این زمینه مسئولیتی ندارد.

سرانجام، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات دولت سیزدهم پای درد دل و صحبت‌های مدیران شرکت‌های FCP نشست و دیدار حضوری با آن‌ها برگزار کرد. چند هفته پیش، مدیرعامل شاتل از عدم برگزاری دیدار حضوری با وزیر ارتباطات و درخواست چندباره برای برگزاری این دیدار خبر داده داد.

وزیر ارتباطات در این دیدار، گفت وضعیت ارتباطات دیتای ثابت در کشور راضی‌کننده نیست:

«ما برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، مسیر متفاوتی را در زمینه توسعه ارتباطات پیش گرفته‌ایم و به همین دلیل امروز شاهد توسعه نامتوازن ارتباطات ثابت و سیار هستیم و برخلاف ارتباطات سیار، ارتباطات ثابت آن‌چنان‌ که باید توسعه پیدا نکرده است.»

وزیر ارتباطات اشاره کرد که کاربران در کشورهای پیشرفته برای خانه از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند ولی در ایران اینترنت موبایل در خانه بیشتر از اینترنت ثابت استفاده می‌شود:

«در اغلب کشورها، کاربران اینترنت برای مدیریت ترافیک مصرفی خود در منزل از فناوری تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. این در هر حالی است که کاربران ایرانی در منزل هم از فناوری موبایل استفاده می‌کنند.»

زارع‌پور در ادامه گفت: «باید این موازنه را تغییر دهیم، و بر اساس برنامه‌ تقدیمی به نمایندگان مجلس در هنگام اخذ رای اعتماد، مأموریت‌ خودمان را در تغییر این موازنه با همراهی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت، محقق کنیم.»

وزیر ارتباطات در این جلسه تاکید کرد که توسعه ارتباطات پرسرعت ثابت در دولت سیزدهم یک بحث راهبردی است و موانع پیش‌رو نباید ما را از رسیدن به هدف باز دارد. او تاکید کرد که شرکت‌های خدمات ارتباطی ثابت در مسیر توسعه ارتباطات ثابت نقش کلیدی دارند و از آن‌ها خواست تما ظرفیت خود را پای کار بیاورند تا با کمک و همکاری یکدیگر، ارتباطات ثابت به‌سرعت روی ریل توسعه قرار گیرد و این اتفاق باید در دو سه سال آینده رقم بخورد.

وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: «در این راستا به‌زودی کارگروهی تشکیل و نماینده ویژه‌ای منصوب خواهد شد و مسئول توسعه ارتباطات ثابت در کشور خواهد بود.»
زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه گفت: «برای تحقق پروژه بزرگ ملی توسعه ارتباطات ثابت در کشور کار بزرگی را در پیش داریم و امیدوارم در کنار هم بتوانیم تا چهار سال آینده حداقل ۲۰ میلیون پورت پرسرعت ثابت را عملیاتی کنیم.»

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا