اخبار ایران

۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه ۵ میلیون پورت اینترنت پرسرعت نیاز داریم

مدیرعامل مخابرات گفت واگذاری ۵ میلیون پورت در سال شدنی است

مدیرعامل شرکت مخابرات اعتقاد دارد واگذاری ۵ میلیون پورت پرسرعت در یک سال شدنی است؛ به شرط اینکه ۷ الی ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار آن تامین شود و تمام دستگاه‌ها یک حمایت همه‌جانبه حاکمیتی داشته باشند.

«مجید سلطانی»، مدیرعامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با ایرنا درباره طرح توسعه اینترنت ثابت این شرکت می‌گوید:

«سالیانه ایجاد یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت با استفاده از منابع داخلی و درآمدهای حاصله، پیش‌بینی شده است و در صورتی که حمایت‌های لازم برای تامین منابع مالی و خریداری تجهیزات انجام شود، این شرکت ظرفیت اجرای طرح توسعه پنج میلیون پورت در مدت یک سال را نیز دارد.»

مدیرعامل مخابرات می‌گوید تا کنون ۱۷۰ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری از طریق این شرکت اجرا شده است ولی واگذاری پورت اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری در برخی مناطق نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و اگر اجرای برنامه‌های جهشی در این حوزه در اولویت قرار دارد باید شیوه سرمایه‌گذاری در این مسیر از روال معمول خارج شود و ارائه حمایت مالی از اپراتورها در دستور کار قرار گیرد.

«مجید سلطانی» به توازن تعرفه‌ای میان اینترنت ثابت و اینترنت موبایل اشاره می‌کند و می‌گوید «این موضوع از اولویت‌های اصلی حوزه ICT کشور است چرا که در صورت متضرر شدن بخش ارتباطات ثابت، ارتباطات بخش سیار نیز دچار اختلال خواهد شد.»

مدیرعامل مخابرات، عامل نارضایتی مردم از این شرکت را موضوع نگهداری شبکه ارتباطی می‌داند و می‌گوید: «علاوه بر مشکلات پیش روی بخش توسعه، به دلیل کاهش درآمدها، هزینه بالای نگهداری و پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی موجود نیز مشکلات دیگری را برای این شرکت به وجود آورده است. برای برون‌رفت از این مشکلات بایستی حمایت‌های حاکمیتی از حوزه ICT بر اساس مدل کشورهای توسعه یافته در این حوزه اعمال شود.»

به گفته سلطانی، اولویت اصلی کشور توسعه سایت‌های ۴G است و اگر تمامی سایت‌های شهری، روستایی و بین‌شهری موجود به این سطح از خدمات مجهز شوند بخش مهمی از مشکلات مردم در این مورد برطرف می‌شود.

به گفته او وی در حال حاضر ۱۰ هزار سایت مخابراتی همراه اول در کشور خدمات ۲G ارائه می‌کنند. ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تبدیل و ارتقا این تعداد سایت به ۴G نیاز است که با توجه به سطح درآمدها، در حال حاضر تامین و هزینه این مقدار اعتبار امکان‌پذیر نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا