اخبار ایران

شرکت زیرساخت از قطعی ۴۳۰ گیگابیت پهنای‌باند اینترنت ایران خبر داد

اقدامات فوری زیرساخت برای تامین ظرفیت‌های جدید پهنای‌باند بین‌الملل

معاون فنی شرکت زیرساخت از قطعی ۴۳۰ گیگابیت پهنای‌باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در محدوده دریایی کشورهای قطر و امارات خبر داد.

سهراب آغ‌بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: «۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای‌باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شد.»

او افزود: «با توجه به قطعی به وجود آمده در این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار مهندسان فنی این شرکت قرار گرفته و با تلاش‌های صورت گرفته به زودی ظرفیت‌های جدید جهت تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری است.»

به گفته معاون فنی شرکت زیرساخت، این اختلال و قطعی پهنای‌باند اینترنت ایران طی روزهای اخیر رخ داده است.

در حالی‌ این خبر امروز رسانه‌ای شد که اینترنت ایران به شدت زیر فشار بوده و در یک وضعیت اشباع شده از نظر پهنای‌باند ترافیک بین‌الملل است. دیروز، جلسه ویژه کیفیت اینترنت در شرکت رگولاتوری برگزار شده و همه اپراتورهای ثابت و سیار اینترنت ایران، ملزم شدند مجموعه اقدامات فوری و کوتاه‌مدتی برای رفع مشکل کندی و کیفیت پایین اینترنت انجام دهند.

از سوی دیگر، شرکت زیرساخت مکلف شده بود ترافیک بین‌الملل اینترنت را افزایش دهد تا ظرفیت اینترنت ایران دوباره بهبود پیدا کند.

هنوز تا زمان نگارش این خبر، اعلام نشده است شرکت زیرساخت چگونه می‌خواهد ۴۳۰ گیگابیت قطعی ترافیک پهنای‌باند بین‌الملل را جبران کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا