اخبار ایران

رئیس رگولاتوری: تا ۴ سال آینده باید ۸۰ درصد خانه‌ها فیبرنوری ۲۵ مگابیت داشته باشند

تحقق پروژه فیبرنوری نیازمند ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات است

«صادق عباسی شاهکوه»، معاون وزیر ارتباطات در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد اینترنت فیبرنوری ۲۵ مگابیتی به خانه‌های کاربران خواهیم رساند.

معاون وزیر ارتباطات می‌گوید براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، باید تا ۴ سال آینده به ۸۰ درصد خانه‌های کشور اینترنت با سرعت بالای ۲۵ مگابیت بر ثانیه رسانده شود و این امر فقط با توسعه فیبرنوری مسیر است.

«صادق عباسی شاهکوه» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی گفت: «وزارت ارتباطات موظف است تا چهار سال آینده، برای ۸۰ درصد خانوارهای کشور اینترنت با سرعت بالای ۲۵ مگابیت بر ثانیه را فراهم کند.» او اشاره می‌کند که توسعه شبکه فیبرنوری خانگی باعث پایداری بیشتر شبکه هم خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات اشاره می‌کند که در سال‌های اخیر، شبکه موبایل توسعه و پیشرفت خوبی داشته است ولی شبکه ثابت دچار عقب‌ماندگی است و وزارت ارتباطات می‌خواهد در این دوره ۴ ساله، برنامه‌های توسعه فیبرنوری را به جدیت دنبال کند.

با انتصاب وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، «عیسی زارع‌پور» و همکارانش در این مدت بارها روی توسعه فیبرنوری و کشاندن اینترنت FTTH به خانه‌ها تاکید داشتند و در گفت‌وگوهای مختلفی اشاره کردند که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارت‌خانه در ۴ سال پیش‌رو، توسعه اینترنت ثابت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش نیز با صدور حکم انتصاب رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سه ماموریت ویژه برای رئیس جدید این سازمان تعیین کرد و در این حکم تاکید بر توسعه فیبر نوری و ارتقای کیفیت ارتباطات سیار از جمله ماموریت‌های مهم عنوان شد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در جلسه دیروز خود با نمایندگان مجلس بیان کردند برای تحقق پروژه فیبرنوری به اعتباراتی ۵۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا