اخبار ایران

۳۰۰ گیگابایت ترافیک بین‌الملل اینترنت ایران قطع شد

کندی و اختلال اینترنت در روزهای پرمصرف شب یلدا

مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گزارش داد ۳۰۰ گیگابایت ظرفیت پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل ایران از عصر روز یکشنبه ۲۸ آذرماه قطع شده است.

براساس این گزارش، ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس تلکام تأمین می‌شود، از ساعت ۱۸:۳۰ ۲۸ آذر قطع شده که باعث کندی و اختلال در سرعت و کیفیت اینترنت داخلی ایران شده است.

از دیشب، برخی کاربران با انتشار تصاویری از رصد وضعیت اینترنت در ابرآوران، گزارش دادند که اینترنت ایران با اختلال‌هایی همراه است:

اختلال در اینترنت ایران

در حالی دوباره اینترنت ایران با یک مشکل جدید روبرو شده که داریم به شب یلدا نزدیک می‌شویم و طبق رسم هر ساله، بالاترین مصرف اینترنت اپراتورها در این شب به ثبت می‌رسد.

نزدیک به دو هفته پیش هم ۴۳۰ گیگابایت ظرفیت اینترنت بین‌الملل ایران با قطعی یک کابل دریایی، از دست رفته بود که شرکت زیرساخت اعلام کرد تا حدودی این ظرفیت را از طریق کابل‌های زمینی و دریایی دیگر جبران کرده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است مشکل قطعی ۳۰۰ گیگابایت ترافیک اینترنت بین‌الملل را به‌زودی رفع خواهد کرد.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات، در نشست خبری دو روز پیش خود عنوان کرد ایران و شرکت زیرساخت ارتباطات در زمینه تامین پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل هیچ‌گونه مشکلی ندارد و شبکه زیرساخت اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی در سال‌های اخیر توسعه نیافته است که باعث کندی و اختلال در سرعت اینترنت کاربران می‌شود.

اگر این ظرفیت‌های پهنای‌باند بین‌الملل در همین یکی دو روز تامین نشوند؛ احتمالا در روزهای آتی و به‌ویژه در روز ۳۰ آذرماه که شب یلدا است؛ اینترنت کل کشور با اختلال‌های جدی روبرو خواهد بود و کاربران به شدت اذیت می‌شوند.

در اینجا فقط بحث استفاده از اینترنت برای سرگرمی و تماشای فیلم نیست؛ بلکه این روزها کل بار سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها بر دوش فضای مجازی و آنلاین و اینترنت است و می‌تواند روند کلاس‌ها و آموزش‌های دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان را با دردسرهایی مواجه کند.

به‌روزرسانی: خبرگزاری‌ها از اتصال ۳۰۰ گیگابیت اینترنت بین‌الملل قطع شده به مدار و رفع اختلال در اپراتور روس تلکام خبر دادند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا