اخبار ایران

وزیر ارتباطات: پروژه فیبرنوری منازل از دهه فجر کلید می‌خورد؛ مردم ما شایسته سرعت‌های اینترنت چند ۱۰۰ مگابیت هستند

نابسامانی اینترنت خانگی به دلیل سیاستهای غلط گذشته

وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود با انتشار نامه یک دانش آموز درباره کندی و قطعی اینترنت، دلایل نابسامانی اینترنت خانگی را سیاست‌های غلط گذشته دانست و از کلید خوردن پروژه فیبر نوری منازل از اواسط بهمن ماه و دهه فجر خبر داد.

«عیسی زارع‌پور» با انتشار نامه دو فرزند خردسال یک کاربر اینترنت که از طریق یکی از دوستانش به دستش رسیده است و در آن از بی‌کیفیت بودن اینترنت منزلشان شکایت داشتند؛ گفت: «وضعیتی که این عزیزان به آن اشاره کرده‌اند، وضعیت نابسامان اینترنت خانگی است که با سیاست‌های غلط و تلمبار شده در یک دهه گذشته به وجود آمده است، به گونه‌ای که طبق گزارش اسپید تست حالا بین ۱۸۱ کشور رتبه ۱۴۲ را داریم. وضعیت تلفن همراه هم اگرچه بهتر از ثابت است (رتبه ۷۰) ولی آن هم نیازمند بهبود است که به صورت مستمر پیگیری می‌کنم.»

وزیر ارتباطات می‌گوید این رویه در کوتاه مدت اصلاح نمی‌شود و نیازمند برنامه‌های میان مدت و بلندمدت برای افزایش کیفیت و سرعت شبکه ارتباطی کشور است.

نامه دانش آموز به وزیر ارتباطات

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات دوباره وعده داد پروژه فیبر نوری منازل از دهه فجر و اواسط بهمن ماه کلید می‌خورد و تا سال ۱۴۰۳ برای ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری منازل و شرکت‌ها برنامه‌ریزی شده است. او تاکید می‌کند که این پروژه یک پروژه ملی است و نیازمند همکاری و عزم تمام بخش‌های دولت در جهت تحقق آن است.

وزیر ارتباطات می‌گوید مردم ما شایسته سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیتی اینترنت هستند که دور از دسترس نیست.

زارع‌پور به مبلغ ۴ هزار تومان پولی که همراه این نامه بوده نیز اشاره کرد و گفت به سرمایه پروژه فیبر نوری اضافه می‌کند که به اندازه چند هزار میلیارد تومان برکت دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا