اخبار ایران

معاون رگولاتوری کاهش سرعت و کیفیت اینترنت را رد می‌کند و می‌گوید سرعت اینترنت بهتر از قبل شده است

تا به امروز گزارشی درباره کاهش کیفیت و سرعت اینترنت در کل کشور نداشتیم

معاون رگولاتوری کاهش سرعت اینترنت را قبول ندارد و می‌گوید تا به امروز گزارش درباره کاهش کیفیت و سرعت اینترنت در کل کشور نداشتیم. او با مقایسه رتبه ایران در گزارش‌های سایت اسپیدتست، می‌گوید سرعت اینترنت طی یک سال اخیر رشد داشته است.

«مجید حقی»، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با ایلنا گفت:

«باید به صورت مصداقی و با ارائه گزارش در خصوص کاهش، افزایش و کیفیت اینترنت سخن بگوییم. حوزه تخصصی اندازه‌گیری شاخص‌ها بر عهده سازمان است به همین دلیل سامانه سنجش سرعت اینترنت ( نت‌سنج پلاس) را راه‌اندازی کردیم.»

معاون رگولاتوری می‌گوید شاید سرعت شبکه به صورت لحظه‌ای در یک منطقه به خاطر دلایل زیادی از جمله ترافیک بالا، کاهش پیدا کند و کیفیت اینترنت پایین بیاید ولی این وضعیت برای کل منطقه نیست و در جای دیگری این سرعت تغییر نکرده است.

کاهش سرعت و کیفیت اینترنت ایران

حقی می‌گوید مرتبا شاخص‌های استانی کیفیت اینترنت در سامانه کلی بررسی و ارزیابی می‌شود. او می‌گوید این شاخص‌های براساس احساس و برداشت زمانی و مکانی و یک جامعه آماری کم نیست:

«باید بگویم که تا به امروز گزارشی در این خصوص که کل کشور کیفیت و سرعت اینترنت‌اش پایین آمده است به دست ما نرسیده است.»

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید آمارهای سایت speedtest را به علت مشخص نبودن جامعه آماری آن تایید یا رد نمی‌کند ولی همین سایت نشان می‌دهد رتبه و میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ افزایش داشته است و وضعیت اینترنت بهتر شده است:

«در سال ۲۰۲۰ رتبه ما در سرعت اینترنت تلفن همراه ۸۳ و سرعت ۱۸.۶۶ بوده است این در حالیست که در سال ۲۰۲۱ رتبه ما ۷۷ شد و سرعت اینترنت نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است پس بر اساس این گزارش وضعیت ما بهتر شده است.»

حقی می‌گوید با توجه به افزایش روستاهای متصل به شبکه و گسترش کاربران، انتظار می‌رود میانگین سرعت در کشور افت کند ولی میانگین سرعت بالا رفته است و در مجموع کیفیت اینترنت بهتر شده است. او منکر مشکلات در زیرساخت شبکه و اینترنت کشور نمی‌شود و اذعان دارد در برخی مناطق، اشکال‌هایی وجود دارد که باید رفع شده یا ارتقا پیدا کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا