اخبار ایران

اختلالات اینترنت به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد می‌کند

گلایه رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم از اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت

اختلالات اینترنت در چند ماه اخیر صدای رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم را هم درآورد و در اظهارنظری جالب گفت این اختلالات از نظر روحی به دانشجویان و اساتید فشار روحی وارد کرده است.

«علی اکبر صفوی» در گفت‌وگو با ایلنا به مشکلات اینترنت دانشجویان در پیک ششم کرونا اشاره کرده است و می‌گوید آموزش مجازی در دانشگاه‌ها با کندی شدید اینترنت روبرو است:

«واقعیت این است که همه ما از اختلالات اینترنت در طول چهار پنج ماه گذشته گلایه داریم و رنج می‌بریم. همین امروز (روز گذشته) ما در دانشگاه شیراز کلاسی داشتیم که اساتید در آنجا اعلام کردند دانشجویان به علت کندی اینترنت و اختلالات اینترنتی که در کل استان وجود دارد از کلاس درس عقب می‌افتند.»

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم می‌گوید این مشکلات و کندی اینترنت باعث افزایش استرس و فشار روحی دانشجو، استاد و مدیریت دانشگاه و کارشناسان فنی شده است.

آموزش مجازی اینترنت دانشجویان

او می‌گوید در چند ماه اخیر، این مشکلات افزایش یافته است و به‌ویژه در باز زمانی امتحانات خیلی اذیت کرده است. او اعتقاد دارد مصرف اینترنت کشور در ماه‌های اخیر زیادتر شده است و کیفیت سرویس‌دهی اینترنت پایین‌تر آمده:

«به نظر من نوسانات و اختلالاتی که در اینترنت و کیفیت آن وجود دارد در چند ماه گذشته خیلی بیشتر شده است. من این موضوع را طی یک سری سوالات از برخی همکاران و مدیران آموزش الکترونیکی دانشگاه‌های مختلف استان‌های گوناگون کشور پرسیدم، آن‌ها نیز همین نظر را داشتند.»

«علی اکبر صفوی» می‌گوید پایش و رصد این اختلالات و مشکلات برای مسئولین ساده است و به راحتی می‌توانند متوجه شوند شبکه چقدر با مشکل روبرو است:

«یعنی آن‌ها در رکوردهای فنی خود به سادگی می‌توانند بفهمند که میزان مصرف پهنای باند و میزان اختلالات اینترنتی چقدر دچار نوسان شده است، اما بحث اصلی این است که این کار در حوزه وزارت ارتباطات است و از این طریق باید پیگیری شود.»

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم می‌گوید مشکل و کندی اینترنت از سوی یک شرکت یا اپراتور موبایل نیست و دانشجویان یک کلاس مجازی، همگی با مشکل اینترنت روبرو هستند و برخی اوقات نمی‌توانند در کلاس آموزش مجازی حضور داشته باشند. به نظر ایشان، مشکل اینترنت سراسری است.

او می‌گوید مشکل اینترنت را با مسئولان وزارت ارتباطات در میان گذاشته است:

«نیاز به اینترنت و پهنای باند مربوط به دوره شیوع کرونا نیست. شغل‌ها و کسب و کارهای متعددی در این زمینه وجود دارد، وقتی ما نمی‌توانیم مرتبا صنایع بزرگ بزنیم و شغل ایجاد کنیم باید از فرصت اینترنت استفاده کنیم، زیرا یکی از روش‌هایی که می‌توان توسط آن شغل ایجاد کرد و مردم با آن شغل‌ها و بیزینس‌های خود را مدیریت کنند، در بستر اینترنت رخ می‌دهد.»

«علی اکبر صفوی» بر حل سریع مشکلات و اختلالات اینترنت تاکید می‌کند و می‌گوید:

«به خاطر همه مردم، همه شرایط اقتصادی کشور و به خصوص بخش آموزش کشور باید اقدامات خیلی جدی‌تری برای مشکلات، اختلالات و کیفیت اینترنت صورت بگیرد.»

گفتنی است در ماه‌های گذشته، شبکه آموزشی چندین دانشگاه به خاطر کندی و قطعی اینترنت یا مشکلات پهنای‌باند، با اختلالات جدی روبرو بوده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا