اخبار ایران

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت تا دو روز دیگر افزایش پیدا می‌کند

بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه‌ مخابرات افزوده شد

وزیر ارتباطات خبر داد بیش از ۳۰۰ گیگابیت به ظرفیت شبکه مخابرات افزوده شده است که مردم تا یکی دو روز دیگر نتایج آن را خواهند دید و سرعت اینترنت بالا می‌رود.

این روزها، «اینترنت» خبرسازترین سوژه در ایران است. از کندی اینترنت تا کنکاش برای دلایل این کندی یا طرح صیانت و بحث‌های مسدودسازی و محدودسازی اینترنت و اینکه آیا دولت به عمد ظرفیت شبکه اینترنت بین‌الملل را افزایش نمی‌دهد یا مصرف کاربران در چند ماه اخیر، افزایش پیدا کرده است.

در تازه‌ترین خبرها، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاح شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صدا و سیما در جمع خبرنگاران گفت روزهای اخیر، ازدحام شدیدی در شبکه مخابرات چند استان رخ داده است که برای رفع آن، ۳۰۰ گیگابیت به ظرفیت شبکه مخابرات افزوده شده است و مردم در روزهای آینده، نتیجه آن را مشاهده می‌کنند.

خبر دیگر وزیر ارتباطات به خبرنگاران، افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اینترنت بین‌الملل در دولت جدید بود. همین‌طور، وزیر ارتباطات گفت:

«بخشی از عامل نگرانی مردم نسبت به کیفیت اینترنت، ازدحام (congestion) شدید و مسدود شدن شبکه مخابرات در چند استان کشور بود؛ تراکم در بعضی از ساعات به حدی بود که بیش از ۹۶ درصد از لینک‌ها با ازدحام رو به رو شده بود.»

او دوباره تاکید کرد دلیل کندی اینترنت در این روزها، عدم توسعه شبکه ارتباطات ثابت در سال‌های گذشته بوده است. «عیسی زارع‌پور» اشاره کرد بخشی از توسعه زیرساخت شبکه کشور در دست دولت است و بخشی دیگر از آن در دست مخابرات است؛ گفت:

«دلیل بلند مدتی نارضایتی‌های اخیر، عدم توسعه مناسب شبکه ارتباطات ثابت کشور طی ۱۰ سال گذشته است. این شبکه مادر همه شبکه‌ها بوده و اپراتورهای سیار و FCP نیز به آن وابسته هستند. تقاضا برای ترافیک در این مدت افزایش پیدا کرده است اما طی ۱۰ سال گذشته متناسب با نیاز امروز مردم، زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده است. ما در تلاش هستیم براساس آنچه که در اختیارمان است این زیرساخت‌ها را به سرعت توسعه دهیم.»

وزیر گفت هم مخابرات و هم اپراتورهای ثابت و موبایل باید لایه دسترسی شبکه خود را افزایش دهند و وزیر ارتباطات فقط نقش رگولاتوری دارد:

«از همین رو آنچه که برای افزایش کیفیت شبکه ارتباطی کشور در اختیار ما بوده است را انجام داده‌ایم و نسبت به ارتقای کیفیت شبکه زیرساخت کشور اقدام کرده‌ایم. در رویداد امروز نیز افزایش ۷۰ درصدی شبکه زیرساخت کشور را شروع کردیم. همچنین تا به امروز هم همکارانم روی کیفیت شبکه بسیار کار کرده‌اند.»

«عیسی زارع‌پور» اشاره هم کرد شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی سیاست‌گذار این حوزه هستند و وزارت ارتباطات با آن‌ها همکاری و تعامل می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا