اخبار ایران

رئیس رگولاتوری: در سال ۱۴۰۱ قیمت اینترنت افزایش پیدا می‌کند ولی نه ۱۰۰ درصد!

افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت ثابت و موبایل می‌تواند منجر به کاهش مصرف اینترنت شود که خوب نیست!

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با قاطعیت گفت قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۱ مطابق درخواست شرکت‌های اینترنتی، صد درصد افزایش پیدا نخواهد کرد و اپراتورها نباید انتظار افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها را داشته باشند.

صادق عباسی شاهکوه می‌گوید اگر تعرفه اینترنت ثابت و موبایل ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند؛ شاهد کاهش مصرف اینترنت توسط کاربران خواهیم بود.

اواخر سال گذشته، مدیران چندین شرکت اینترنتی از جمله محمدعلی یوسفی‌زاده، رئیس کمیسیون اینترنت و عضو هیئت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و رئیس شرکت آسیاتک گفت اگر تعرفه‌های اینترنت در سال ۱۴۰۱ به طور ۱۰۰ درصدی افزایش پیدا نکنند؛ باید شرکت‌های اینترنتی را تعطیل کرد.

عباس صادقی شاهکوه

رئیس رگولاتوری در اولین گفت‌وگوی سال جدید خود؛ اذعان می‌کند وضع مالی شرکت‌های اینترنتی خوب نیست و در فشار قرار دارند و حق طبیعی آن‌ها است که درخواست افزایش صد درصدی تعرفه‌ها را داشته باشند ولی از سوی دیگر باید کشش بازار و مصرف‌کننده را نیز مدنظر قرار داد و اینکه این افزایش صد درصدی قیمت اینترنت چه وضعیتی در کاربران ایجاد می‌کند.

صادق عباسی شاهکو می‌گوید باید یک تناسب میان اپراتورها و مصرف‌کننده‌ها در زمینه اینترنت وجود داشته باشد. به گفته او، افزایش صد درصدی قیمت اینترنت می‌تواند باعث کاهش مصرف شود و این کاهش مصرف باعث کاهش درآمد اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه می‌شود.

رئیس رگولاتوری برای چندین بار از تشکیل کارگروهی برای تغییرات تعرفه در بخش ارتباطات کشور صحبت کرد که در حال بررسی تغییرات تعرفه‌ها است و تاکید داشت که در این زمینه باید با هوشمندی کامل عمل کرد.

به اعتقاد رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته‌های اینترنتی مختلفی از سوی اپراتورهای ثابت و همراه عرضه شده و نمی‌توان برای همه آن‌ها یک سیاست افزایش قیمتی در نظر گرفت. اپراتورها باید به صورت منطقی در این زمینه گام برداشته و برای هر بسته یک سیاست متناسب با نیاز بازار و تقاضای کاربران اعمال کنند.

عباسی می‌گوید خود اپراتورها هم خوب می‌دانند که افزایش صد درصدی تعرفه‌ها روی همه بسته‌های اینترنت می‌تواند منجر به کاهش مصرف اینترنت ثابت و موبایل در میان کاربران شود.

رئیس رگولاتوری می‌گوید افزایش تعرفه‌های اینترنت ثابت و موبایل در سال ۱۴۰۱ قطعی است و تقریبا همه فعالان این حوزه روی آن اتفاق نظر دارند ولی هنوز مدل افزایش تعرفه‌ها نهایی نشده است. او تاکید کرد نمی‌خواهند تعرفه‌گذاری به گونه‌ای باشد که باعث کاهش مصرف اینترنت یا رفتن کاربران به سوی اینترنت موبایل شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫3 دیدگاه ها

  1. باسلام و احترام
    لطفا راه ارتباطی یا کانالی که پیشرفت فیبر نوری یا وی دی اس ال مخابرات رو نشون میده در سایت قرار بدید تا ببینیم تا چه حد پیشرفت داشته این مورد گزارش هایی شنیدم که دارن تجهیز میکنن مراکزی رو به فیبر
    همچنین در بودجه سال بخشی برای اینترنت فیبر اختصاص دادن
    لطفا پوشش بدید اخبار جدید رو
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا