اخبار ایران

اینترنت ۱۰۰ مگابیت به شرکت‌های دانش بنیان داده می‌شود

وعده‌ای که چندین سال است وزارت ارتباطات داده ولی محقق نشده است

وزارت ارتباطات اعلام کرد شرکت‌های دانش بنیان، اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دریافت خواهند کرد.

مهدی سالم، روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک رشته توئیت با رساندن این خبر، از برگزاری جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهوری خبر داد که طی آن تصمیم‌های مهمی برای ارائه خدمات بهتر به شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان گرفته شده است.

با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان «تولید، دانش بنیان و اقتصادآفرین»، حالا وزارت ارتباطات می‌خواهد تسهیلات خوبی به شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان بدهد که اینترنت ۱۰۰ مگابیت از جمله آن‌ها است.

البته، پیش‌تر و در دولت گذشته نیز وزارت ارتباطات وعده دادن اینترنت پر سرعت ۱۰۰ مگابیت به کسب‌وکارها را داده بود ولی محقق نشد و اینک باید ببینیم این وعده در دولت فعلی و وزارت ارتباطات عملیاتی می‌شود یا خیر!

اینترنت ۱۰۰ مگابیت

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفت‌وگوهای پیشین خود گفته بود که برنامه وزارت ارتباطات، رساندن اینترنت ۱۰۰ مگابیت به کسب‌وکارها و البته اینترنت گیگابیت به کاربران است. در این خبر منتشر شده، نگفتند که اینترنت ۱۰۰ مگابیت از نوع VDSL یا FTTH خواهد بود ولی منطقی است که اینترنت فیبر نوری به شرکت‌های دانش بنیان داده شود که امکان افزایش سرعت آن در آینده نیز وجود داشته باشد.

گفتنی است اینترنت ۱۰۰ مگابیت برای شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان چندان اینترنت پرسرعتی محسوب نمی‌شود و در برخی شرکت‌ها و کاربری‌ها به اینترنت‌هایی با سرعت‌هایی چندین برابر آن نیاز خواهد بود. در کشورهای پیشرفته، شرکت‌های دانش بنیان به اینترنت چند گیگابیت فیبر نوری دسترسی دارند. این شرکت‌ها باید به پهنای‌باند ویژه دسترسی داشته باشند تا بتوانند برخی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها را تست و بررسی کنند یا خدمات آنلاین متناسب با نیاز کاربران را ارائه بدهند.

برنامه‌ریزی برای آزاد‌سازی داده‌ها متناسب با نياز اين حوزه و راه‌اندازی كارگروه توسعه و حمايت از شركت‌های دانش بنيان در حوزه ICT طی یک هفته از دیگر خروجی‌های جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهوری است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا