اخبار ایران

همراه اول در جزیره کیش ۵G راه‌اندازی کرد

افتتاح همشمین سایت 5G همراه اول همزمان با برگزاری رویداد بین‌المللی کیتکس ۲۰۲۲

همراه اول از افتتاح و بهره‌برداری هشتمین سایت ۵G خود در جزیره کیش و همزمان با رویداد بین‌المللی کیتکس ۲۰۲۲ خبر داد.

همراه اول می‌گوید شبکه ۵G خود در جزیره کیش را در حضور فعالان اکوسیستم حوزه دیجیتال کشور و با پیام لمس جهان دیجیتال راه‌اندازی کرده است.

به گفته این اپراتور، شهروندان جزیره کیش و همین‌طور مسافران، گردشگران، فعالان حوزه کسب‌وکار و فناوری و استارتاپ و غیره می‌توانند از این پس و با داشتن یک گوشی تلفن همراه ۵G به پرسرعت‌ترین شبکه موبایل کشور وصل شوند. اگر کاربری گوشی ۵G ندارد؛ می‌تواند از طریق مودم ۵G و وای‌فای به شبکه ۵G همراه اول در این جزیره وصل شود.

سایت ۵G همراه اول در جزیره کیش و در محوطه فرودگاه و مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش به بهره‌برداری رسیده است.

بیش از دو سال از راه‌اندازی اولین سایت فایوجی همراه اول در ایران می‌گذرد و این اپراتور تا کنون موفق به افتتاح ۸ سایت فایوجی در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، مشهد مقدس، قم و اکنون جزیره کیش شده است. در تست‌های صورت گرفته از ۵G همراه اول، سرعت دانلود ۳.۶۳۳ گیگابیت ثبت شده است که به گفته همراه اول، «رکورددار سرعت اینترنت در ایران» است.

در حالی‌ همراه اول و دیگر اپراتور موبایل بزرگ کشور، هر از چند گاهی از افتتاح یک سایت ۵G در نقطه‌ای از کشور خبر می‌دهند که انتظار می‌رود سرعت توسعه شبکه ۵G در ایران بسیار بیشتر بوده و یک پوشش‌دهی مناسب برای استفاده عموم مردم از ۵G در شهرها فراهم شود.

یکی از شروط وزارت ارتباطات برای افزایش قیمت اینترنت اپراتورها، توسعه شبکه ۵G و رسیدن به حداقل ۱۰ درصد پوشش‌دهی کل کشور در سه سال آینده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا