اخبار ایران

حملات گسترده سایبری عامل قطعی و افت سرعت اینترنت مبین‌نت در روز گذشته بودند

مبین‌نت با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به اختلال در سرویس‌هایش واکنش نشان داد

مبین‌نت با انتشار اطلاعیه‌ای، اختلالات در سرویس اینترنت کاربرانش طی روز گذشته، ۲۴ اردیبهشت ماه را به خاطر حملات سایبری گسترده دانست و از آن‌ها عذرخواهی کرد.

دیروز، بسیاری از کاربران اینترنت مبین‌نت در شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند اینترنت‌شان قطع شده یا بسیار کند و با اختلالات بسیار زیادی روبرو است.

سایت نت‌بلاکس هم که اینترنت کشورها و شرکت‌ها را به صورت شبانه‌روزی و لحظه‌ای رصد می‌کند؛ از قطعی و اختلال شدید در اینترنت ایران و به ویژه اینترنت مبین‌نت خبر داد.

حمله سایبری مبین نت

بسیاری از کاربران این قطعی و اختلال اینترنت را به اعتراضات و محدودیت‌های صورت گرفته روی اینترنت موبایل در ایران طی یک هفته اخیر مرتبط دانستند ولی اکنون شرکت مبین‌نت می‌گوید حملات گسترده سایبری باعث افت سرعت و قطعی سرویس‌شان شده است.

مبین‌نت در توییتر خود با انتشار یک اطلاعیه، اعلام کرد دیروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، از ساعت ۱۷ ارتباط مشترکین با شبکه مبین‌نت به دلیل حمله سایبری گسترده که منشا خارجی داشته، قطع و ارتباط آن‌ها با مبین‌نت با اختلال روبرو شده است.

قطعی اینترنت مبین نت

مبین‌نت می‌گوید با همکاری تیم پشتیبانی توانسته در سال ۱۸:۴۵ این اختلال را برطرف و سرویس‌های اینترنت را به وضعیت عادی گذشته خود برگرداند.

این اپراتور ضمن عذرخواهی از مشترکان خود، اعلام کرده که یک بسته جبرانی در نظر گرفته و طی ۴۸ ساعت آینده برای آن‌ها فعال می‌شود تا به این وسیله از کاربرانش دلجویی کرده باشد.

سرعت و کیفیت و آپتایم اینترنت ایران طی ماه‌های اخیر، همیشه خبرساز بوده است و چه قطعی‌های پهنای‌باند بین‌الملل و چه حملات سایبری یا مشکلاتی مانند آتش‌سوزی دیتاسنتر داخلی، باعث قطعی و کندی و اختلال در سرویس مشترکان شده است که نشان می‌دهد زیرساخت‌های اینترنت در ایران هنوز کاملا امن و مطمئن و پایدار نیست و هر آن باید انتظار یک قطعی را کشید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا