اخبار ایران

مخابرات در سال گذشته چند پورت اینترنت VDSL و FTTH راه‌اندازی کرده است؟

گزارش مخابرات از درآمدها، سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی پورت‌های اینترنت باندپهن در سال ۱۴۰۰

امروز، شرکت مخابرات از چندین طرح جدید خود به مناسبت روز مخابرات پرده‌برداری کرد. مدیرعامل مخابرات در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال گذشته، تاکید کرد که سرمایه‌گذاری در این شرکت باید ۱۰ برابر شود.

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات در این مراسم گفت ترافیک داده این شرکت در سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است و درآمدهای حاصل از اینترنت باندپهن با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته خود، به مبلغ ۲۸۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او اشاره کرد شرکت مخابرات ایران در سال ۱۴۰۰ در مجموع بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است که این رقم در سال جاری باید به بیش از ۸ میلیارد تومان برسد.

همین‌طور، «مجید سلطانی»، مدیرعامل مخابرات تاکید کرد در سال گذشته بیش از ۲۲۰ هزار پورت ADSL و ۶۵ هزار پورت VDSL و ۲۴۲ هزار FTTH راه‌اندازی شده است. مخابرات می‌گوید در سال جاری، ۵ هزار روستا به اینترنت فیبر نوری متصل می‌شوند و برای این پروژه‌ها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

vdsl مخابرات

مدیرعامل مخابرات می‌گوید این شرکت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات نصب شده در سراسر کشور دارد که هزینه نگهداری آن‌ها به طور متوسط ۷ درصد ارزش آن‌ها است. به همین دلیل، مخابرات نیاز دارد که درآمدهای خود را افزایش دهد. او گفت مخابرات از محل فروش ضایعات، فروش دارایی‌های خود و اخذ تسهیلات در صدد بوده سرمایه‌گذاری‌ها را متوقف نکند و توسعه و رشد این شرکت ادامه پیدا کند ولی این درآمدها نمی‌تواند هزینه‌های آن‌ها را پوشش دهد.

یکی از خواسته‌های جدی مخابرات در سال‌های اخیر، افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت، اینترنت ثابت و خدمات زیرساختی و کابلی است که به شرکت‌های دیگر می‌دهد. در سال ۱۴۰۱، شورای رقابت و رگولاتوری با این درخواست شرکت مخابرات موافقت کرده‌اند ولی هنوز مصوبه‌ای رسمی در این زمینه نداشتند.

مخابرات به ناچار در ابتدای امسال، تغییراتی در بسته‌های اینترنت ثابت خود ایجاد کرد و با ثابت نگه داشته قیمت بسته‌ها طبق مصوبه سال ۱۳۹۶، حجم بسته‌ها را به نصف کاهش داد تا شگردی برای درآمدزایی بیشتر باشد


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا