اخبار ایران

همراه اول: ۳G‌ را خاموش اما چند صد سایت ۵G راه‌اندازی می‌کنیم

گزارش مدیرعامل همراه اول از وضعیت اینترنت این اپراتور در مجمع عمومی سالیانه

امروز، مجمع عمومی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شد و طی آن، مدیرعامل همراه اول گزارشی درباره وضعیت اینترنت و آینده آن، سهم سود هر سهام و مسایل دیگر ارائه داد.

مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول گزارش داد میزان مصرف ترافیک اینترنت همراه اول در دو سالی که درگیر کرونا بودیم؛ افزایش چشمگیری داشته و از ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه به ۲۴۰۰ گیگ رسیده است. در همین مدت، ترافیک دیتاسنترهای همراه اول نیز از ۳۰ گیگ به ۷۳۴ گیگ رسیده است.

مهدی اخوان می‌گوید همراه اول رکورد مصرف اینترنت روزانه را با ثبت ترافیک ۱۹.۲ پتابایت شکسته است. اگر مصرف ترافیک مبین‌نت که ۸۰ درصد آن سهم همراه اول است را هم روی این ترافیک محاسبه کنیم؛ میزان مصرف اینترنت مشترکان همراه اول در یک روز بیش از ۲۰ پتابایت می‌شود.

مدیرعامل همراه اول مدعی است در تهران میزان مصرف اینترنت شبکه همراه اول ۶۰ درصد بیشتر از اپراتور دوم است. همچنین او می‌گوید در ایران بیش از ۵۱ میلیون مشترک از دیتای همراه اول استفاده می‌کنند که سهم شبکه‌های ۴G LTE نزدیک به ۸۴ درصد دیتا با ۴۲.۷ میلیون کاربر است.

مجمع عمومی همراه اول

خبر داغ اخوان در این مراسم، خاموش کردن شبکه ۳G بود. مدیرعامل همراه اول می‌گوید این اپراتور در حال خاموش کردن ۳G و جایگزین کردن آن با ۴G است اما سرعت این کار را با گوشی‌هایی که در اختیار کاربران قرار دارد، تنظیم می‌کند.

مدیرعامل همراه اول در گزارش دیگری گفت که سال ۱۴۰۰ بیش از هزار دکل موبایل نصب کردند. او درباره شبکه ۵G نیز گفت «هم‌اکنون چندین سایت در نقاط مختلف کشور برای تست داریم که جواب خوبی هم گرفته‌ایم و برای سال ۱۴۰۱ نیز برنامه نصب چند صد سایت را داریم اما در مورد نسل ۵ باید توجه داشت که تعداد دستگاه‌هایی که این فناوری را پشتیبانی می‌کند در ایران چندان بالا نیست و قیمت مودم ۵G نیز به گونه‌ای است که بسیاری از مشترکان نمی‌توانند آن را تهیه کنند و به همین دلیل ۵G را به شکل کنترل شده توسعه می‌دهیم که منافع سهامداران لحاظ شود.»

در مجمع عمومی سالیانه همراه اول، میزان سود هر سهم و میزان مشارکت سهامداران مشخص شد که با اعتراض‌هایی همراه بود. مدیران همراه اول اعتقاد دارند ثابت ماندن تعرفه‌ها دلیل کاهش میزان سود هر سهم است.

سود خالص همراه اول در سال گذشته ۴ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان و سود خالص تلفیقی گروه نیز ۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است که هر دو ۱۳ درصد رشد داشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد این افزایش درآمد و سود مورد قبول سهامداران همراه اول نیست.

مدیرعامل همراه اول در واکنش به این اعتراض‌ها گفت: «مشکل اصلی، عدم افزایش تعرفه‌ها است. در این سال‌ها تمامی کالاها و خدمات چندین برابر شده‌اند اما تنها چیزی که کاهش قیمت داشته، اینترنت همراه اول است که از ۱۴ هزار تومان به زیر ۳ هزار تومان رسیده است.»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا