اخبار ایران

اختلال و کاهش سرعت لود صفحات اینستاگرام با آی پی ایران

آیا پهنای‌باند اینستاگرام برای کاربران ایرانی کاهش پیدا کرده است؟

امروز ۲۴ مرداد ماه، کاربران ایرانی با آی پی ایران برای اسکرول صفحات اینستاگرام با مشکل روبرو هستند و پست‌ها به سختی لود شده و به نمایش گذاشته می‌شوند.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند در استفاده از اینستاگرام با IP ایران با اختلال شدیدی روبرو هستند. این کاربران با هر دو اینترنت موبایل و ثابت دچار این اختلال شده ولی هنگامی که از وی پی ان استفاده می‌کنند یا IP دستگاه خود را تغییر می‌دهند؛ مشکل برطرف می‌شود.

برخی از کارشناسان احتمال می‌دهند پهنای‌باند اینستاگرام در ایران به طور عمدی کاهش پیدا کرده باشد یا از روشی مانند Bandwidth Shaping استفاده شده که باعث بروز سرعت حداقلی در اینستاگرام می‌شود.

گزارش‌های شرکت‌هایی مانند ابر آوران که وضعیت اینترنت در ایران را رصد می‌کنند؛ نیز حاکی از بروز اشکال داخلی روی اینستاگرام است؛ یعنی مشکلات اختلال امروز از داخل کشور است. هنوز وزارت ارتباطات نسبت به این اتفاق واکنشی نشان نداده است.

کارشناسان می‌گویند دولت ایران طی سال‌های اخیر و به تدریج سعی کرده پهنای‌باند دسترسی به اینستاگرام را کاهش دهد و جلوی مسیرها و پروتکل‌های مختلف ورود به این شبکه اجتماعی گرفته می‌شود.

برخی از سایت‌ها هم می‌گویند طرح صیانت به صورت زیرپوستی در حال اجرا است و اکنون نوبت به اینستاگرام رسیده است. پیش‌تر، وزارت ارتباطات طرح‌هایی مانند اینترنت کودک، فعال‌سازی قابلیت جست‌وجوی امن گوگل و … را اجرا کرده است که باز گفته می‌شود قطعه‌ای از پازل طرح صیانت هستند.

آیا شما هم امروز در اینستاگرام شاهد این اختلالات و کاهش سرعت لود صفحات پست‌ها بودید؟ با آی پی ایرانی چنین مشکلاتی را تجربه کردید یا با هر آی پی، اینستاگرام خیلی کند است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا