اخبار ایران

فیبر نوری به مدارس رسید؛ اتصال ۳۵ درصد مدارس کشور به اینترنت پرسرعت

تست سرعت ۹۵۰ مگابیتی فیبرنوری در مدرسه با حضور وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات در مراسم امضای تفاهم‌نامه اتصال مدارس کشور به شبکه فیبر نوری گفت تا پایان سال ۳۵ درصد مدارس کشور به اینترنت فیبر نوری متصل می‌شوند.

امروز صبح، در مدرسه‌ای واقع در شهر پردیس تهران، تفاهم‌نامه اتصال مدارس کشور به اینترنت پرسرعت FTTH میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید.

در این مراسم، مدرسه مذکور به فیبر نوری متصل و تست سرعت گرفته شد که سرعت دانلود ۹۵۰ مگابیت با پینگ ۴ میلی ثانیه به ثبت رسید.

فیبر نوری مدارس

وزیر ارتباطات می‌گوید ۱۰ الی ۱۵ درصد مدارس کشور تا پایان شهریور ماه و ۳۵ درصد مدارس کشور تا پایان سال جاری به فیبر نوری متصل خواهند شد.

عیسی زارع‌پور، دوباره در این مراسم به پوشش ۸ الی ۱۰ میلیون خانوار طی سال جاری برای اینترنت پرسرعت فیبر نوری اشاره کرد و تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اینترنت کشور را توسعه فیبر نوری دانست.

وزیر ارتباطات درباره وضعیت اتصال خانوارها به فیبر نوری و اینکه چرا آمار پوشش با آمار اتصال هم‌خوانی ندارد نیز گفت:

«تمرکز ما روی اتصال نبوده است. فیبر نوری ترویج نشده و تصورشان فیبر نوری قبلی است که باید چند ده میلیون هزینه کنند. همت ما روی ایجاد پوشش است اما به موازات اتصال را نیز دنبال می‌کنیم. حتی برخی شهرها به شکل رایگان و ۴۸ ساعته امکان اتصال خواهند داشت که چهارشنبه اعلام خواهد شد. اگر روی اتصال تمرکز کنیم اما پوشش نباشد مردم شاید ناراحت بشوند.»

زارع‌پور از اتصال ۴ هزار روستای جدید به شبکه سیار کشور خبر داد و گفت ظرفیت شبکه مادر مخابراتی نیز ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس رگولاتوری نیز در این مراسم گفت: «در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد شهر پردیس تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته است. در این مدت بیش از ۹۷ کیلومتر حفاری در شهر و ۱۱۳ کیلومتر فیبرگذاری انجام شده است.»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا