اخبار ایران

مدیر مخابرات تهران خبر داد: فروش لیزینگی فیبر نوری به تهرانی‌ها

توسعه پوشش فیبر نوری تهران نیازمند سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومانی است

مدیر مخابرات تهران می‌گوید هزینه پرداختی هر کاربر برای فیبر نوری در تهران حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است ولی با شرکای مخابرات صحبت کردیم تا این هزینه را به صورت لیزینگی از مردم دریافت کنند.

شهر تهران بزرگ‌ترین بازار برای توسعه فیبر نوری را دارد و به همان اندازه، مشکلات بزرگ و عدیده‌ای پیش روی مخابرات تهران است. فعلا، فقط مخابرات تهران متولی توسعه فیبر نوری در این شهر است.

علی ملک‌ جعفریان، مدیر مخابرات منطقه تهران در نشست خبری نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) عنوان کرد: «به ۲ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان طی ۴ سال در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهیم کرد تا پوشش‌ استان را به یک میلیون و ۶۴۰ هزار عدد برسانیم.»

ملک جعفریان می‌گوید برای شهروندان، ۷۰ تا ۷۵ درصد زیرساخت فیبر را در تهران توسعه می‌دهند و برای مصارف تجاری، ۱۰۰ درصد ظرفیت توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیر مخابرات تهران درباره هزینه زیاد اینترنت فیبر نوری برای مردم نیز توضیح داد: «در حال حاضر دو پارتنر فروش داریم و سعی می‌کنیم تعداد آن‌ها را به ۲۰ عدد برسانیم. با آن‌ها صحبت‌ کرده‌ایم تا هزینه راه‌اندازی فیبر را به شکل لیزینگی از مردم دریافت کنند.»

او می‌گوید هزینه پرداختی از سوی کاربر برای دسترسی به اینترنت فیبر نوری، حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است. شرکت مخابرات هم به ازای هر هزار کاربری که فیبر تا درب منزلشان کشیده می‌شود، حدود ۶ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌کند.

ملک جعفریان می‌گوید شهروندان تهرانی برای اطلاع از مناطقی که تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند؛ با شماره‌های ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ تماس بگیرند.

او همچنین اعلام که از حدود دو تا سه ماه دیگر مشترکان از طریق پیامک مطلع می‌شوند که آیا در محدوده پوشش فیبر نوری قرار دارند یا خیر.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا