اخبار ایران

کارگروه بررسی کندی اینترنت آغاز به کار کرد

تشکیل این کارگروه در مرکز ملی فضای مجازی و تعیین ساز و کار نحوه کار

حدود یک هفته پس از دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه رسیدگی به کندی اینترنت، حالا سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از تشکیل کارگروه کندی اینترنت در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد.

یک هفته پیش، سپر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر خبر داد:

«در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی رییس جمهور با تاکید بر اقدامات خوب صورت گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطی به گلایه‌های مردم در سفرهای استانی در رابطه با کندی اینترنت اشاره و کارگروهی را مأمور کرد حداکثر تا یک ماه آینده راهکارهای حل دغدغه‌های مردم را ارائه نماید.»

تشکیل کارگروه کندی اینترنت

اینک، امیر خوراکیان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از شروع فعالیت کارگروه رسیدگی به وضعیت سرعت اینترنت خبر داد و گفت:

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی

« در حال حاضر این کارگروه با محوریت مرکز ملی تشکیل و فعالیتش شروع شده است و امیدواریم به زودی بتوانیم بررسی‌ها و گزارش‌های لازم را در این زمینه تهیه کنیم.»

به گفته خوراکیان، «مسئولیت این کارگروه بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است و اعضای آن تعدادی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی، تعدادی از مدیران و کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی و تعدادی از همکاران وزارت ارتباطات هستند.»

قرار است در این کارگروه، گزارش‌های مختلفی از وضعیت اینترنت توسط دستگاه‌های ذی‌ربط دریافت و جمع‌آوری شود. سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید:

«در کنار گزارش‌هایی که از توسعه شبکه و تحولات فنی در این حوزه داده می‌شود، کارگروهی هم به بررسی نگاه عموم کاربران و کسب و کارها به وضعیت اینترنت و نحوه استفاده از آن خواهد پرداخت و در نهایت گزارش‌های جمع‌آوری شده به شورای عالی فضای مجازی ارائه خواهد شد.»

دریافت گزارش‌های مختلف، یافتن اشکالات و تفاوت‌ها

وی درباره شکل و ساختار گزارش‌ها نیز توضیح می‌دهد:

«ساز و کار بررسی در کمیته رسیدگی به وضعیت اینترنت مشخص خواهد شد و احتمالاً به صورت نظرسنجی‌های مستقیم و غیر مستقیم از کسب و کارها، نظرسنجی از مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط کشور در اپراتورها، وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد، این گزارش‌ها تهیه می‌شود.»

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تاکید دارد کسب‌وکارها در استفاده از اینترنت نباید دچار مشکل شوند و یکی از وظایف کارگروه بررسی کندی اینترنت، یافتن تفاوت و اشکال‌هایی است که در وضعیت اینترنت کشور وجود دارد.

خوراکیان درباره زمان‌بندی کار کارگروه و اینکه چه مدت طول می‌کشد تا برآیند و نتیجه فعالیت‌های آن‌ها مشخص شود نیز گفت:

«با وجود اینکه زمان مشخصی در مصوبه وجود ندارد اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش‌ها را تهیه می‌کند و به محض تهیه شدن در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.»

چند روز پیش، وزیر ارتباطات نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از معرفی نمایندگان این وزارت‌خانه به کارگروه بررسی کندی اینترنت خبر داده بود.

به نظر شما می‌توان به فعالیت کارگروه کندی اینترنت امید داشت؟ آیا وضعیت اینترنت با دستور مستقیم رئیس جمهور و تشکیل کارگروه بررسی کندی اینترنت، بهبود پیدا خواهد کرد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا