اخبار ایران

ارتباطات ماهواره‌ای در نسل بعدی پردازنده‌های کوالکام

کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 با ارتباطات ماهواره‌ای عرضه می‌شود

برخی اخبار از ارتباطات ماهواره‌ای در تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خبر می‌دهند. به این ترتیب، اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار نسل بعدی، می‌توانند به ماهواره‌ها وصل شوند.

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز به امکان ارتباط ماهواره‌ای مجهز بود ولی این ویژگی روی هیچ‌یک از گوشی‌های اندرویدی ظاهر نشد. حالا، همه امیدوارند که ارتباطات ماهواره‌ای در Snapdragon 8 Gen 3 به استفاده در گوشی‌های نسل بعدی منجر شود.

افشاگر مطرح اخبار اندرویدی به نام Digital Chat Station در گزارشی که وب‌سایت WCCFTECH منتشر شده؛ اشاره دارد یک نسخه ویژه از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 به امکانات ارتباطاتی مجهز خواهد بود.

احتمالا، این تراشه با نام For Galaxy روی گوشی گلکسی اس ۲۴ وارد بازار می‌شود. در شایعه‌ای، سامسونگ نیز قصد دارد نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار خود را به ارتباطات ماهواره‌ای مجهز کند.

تراشه snapdragon 8 gen 3

در ابتدای سال جدید، کوالکام از قابلیت Snapdragon Satellite رونمایی کرد که مشابه Emergency SOS در گوشی‌های آیفون اپل است. گفته می‌شود به‌زودی با عرضه سامسونگ گلکسی اس ۲۴، از تراشه جدید کوالکام رونمایی می‌شود.

خود کوالکام در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ از تراشه پرچم‌دار بعدی خود به نام Snapdragon 8 Gen 3 رونمایی می‌کند. تراشه‌ای که گفته می‌شود کارایی آن در مقایسه با نسل قبلی، بهبودهای قابل توجهی دارد و مصرف انرژی بسیار کمتری خواهد داشت.

به‌نوشته‌ GSMArena، تراشه‌ پرچم‌دار بعدی کوالکام از یک هسته‌ اصلی Cortex X4، پنج هسته‌ Cortex A720، دو هسته‌ Cortex A520 و در نهایت پردازنده‌ گرافیکی Adreno 750 بهره خواهد برد. علاوه‌براین، حافظه‌ نهان L3 در این سیستم-روی-چیپ از ۸ مگابایت به ۱۰ مگابایت افزایش خواهد یافت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا