اخبار ایران

اینترنت اربعین؛ از سیم کارت رایگان عراقی تا بسته‌های رومینگ همراه اول و ایرانسل

کد دستوری بسته‌های اینترنت اربعین

همیشه در ایام پیاده‌روی اربعین، بحث دسترسی به اینترنت برای زائران ایرانی داغ می‌شود. اینترنت اربعین، مهم‌ترین نیاز ارتباطی زائران اباعبدالله است اما هر ساله شاهد مشکلات و کمبودها و عدم پاسخگویی زیرساخت‌ها هستیم.

ایرانی‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین، ناچار هستند از اینترنت رومینگ با قیمت‌های بسیار گران استفاده کنند تا با خانواده در ارتباط باشند یا آنلاین شوند و شبکه‌های اجتماعی را چک کرده و تصاویر و ویدئوهای بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی دنیا را مخابره کنند.

اما زیرساخت‌های ارتباطی مسیر پیاده‌روی اربعین، جوابگوی چندین میلیون زائر نیست و علی‌رغم تلاش‌های چندین ساله ایران و عراق برای بهبود زیرساخت‌ها، نصب دکل‌های مخابراتی در مرزها، ارائه اینترنت و وای‌فای رایگان و تخفیف‌های مختلف، باز هم مشکلات پابرجا است.

اینترنت رومینگ اپراتورهای ایرانی به قدری گران است که زائران ترجیح می‌دهند سراغ خرید سیم‌کارت‌های عراقی بروند و از اینترنت رایگان یک هفته‌ای آن‌ها استفاده کنند.

عراق سیم‌کارت با اینترنت رایگان می‌دهد

حالا، در خبرها آمده است دولت عراق می‌خواهد سیم کارت‌های رایگانی به شهروندان کشورهای ایران، کویت، لبنان و عربستان بدهد تا بتوانند در طول مسیر پیاده‌روی اربعین، از پیامک، مکالمه و اینترنت رایگان یک هفته‌ای استفاده کنند.

اطلاعات جزئی بیشتری درباره این سیم کارت‌ها و اینکه چه تعداد به هر کشور داده می‌شود؛ در دست نیست ولی قطعا چندین میلیون سیم کارت رایگان به ایرانی‌ها داده نخواهد شد و برای هر کشور سهیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

همچنین، دولت عراق پیشنهاد افزایش و توسعه زیرساخت‌های مسیر پیاده‌روی اربعین را داده تا همه زائران به اینترنت رایگان و پرسرعت دسترسی داشته باشند.

البته، همیشه در این ایام، چنین وعده‌هایی از سوی دولت‌های ایران و عراق داده می‌شود ولی باید دید در عمل امسال وضعیت اینترنت اربعین با گذشته چه تفاوتی کرده است.

هزینه اینترنت اربعین همراه اول

همراه اول برای ایام اربعین، دو بسته ترکیبی رومینگ تدارک دیده است:

رومینگ همراه اول عراق

۱- بسته ۱۵ دقیقه مکالمه ۷ روزه عراق (ویژه) به قیمت ۱۵۰ هزار تومان ( کد دستوری #۱۰*۲۹۱۳*۰۴۲*)

۲- بسته اینترنت بین المللی نامحدود ۷ روزه عراق + ۱۵ دقیقه مکالمه به قیمت ۲۹۰ هزار تومان (کد دستوری #۱۰*۲۹۱۳*۰۴۱* )

هزینه اینترنت اربعین ایرانسل

تعرفه بسته‌های اینترنت رومینگ ایرانسل به مناسبت محرم ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

بسته اینترنت ایرانسل اربعین ۱۴۰۲

۱- بسته ۵ گیگابایت ۱۴ روزه به قیمت ۳۶۰ هزار تومان

۲- بسته ۱ گیگابایت ۷ روزه به قیمت ۱۶۰ هزار تومان

۳- سیصد مگابایت ۷ روزه به قیمت ۶۰ هزار تومان

هزینه مصرف آزاد اینترنت بدون فعال‌سازی رومینگ به ازای هر مگابایت نیز ۲ هزار تومان عنوان شده است.

تعرفه رومینگ مکالمه و پیامک ایرانسل برای کشور عراق نیز در جدول زیر درج شده است:

تعرفه رومینگ ایرانسل اربعین ۱۴۰۲

همان‌طور که مشاهده می‌شود؛ هزینه اینترنت و مکالمه رومینگ هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول بسیار بالا است و برای غالب کاربران به صرفه نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا