اخبار ایران

اسپیدتست گزارش داد: افزایش سرعت اینترنت ثابت ایران؛ کاهش اینترنت موبایل

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان و سریع‌ترین کشورها

اسپیدتست در جدیدترین گزارش خود از افزایش سرعت اینترنت ثابت و کاهش سرعت اینترنت موبایل در ماه جولای خبر داد اما رتبه ایران در اینترنت ثابت کاهش یافته است.

سایت Speedtest گزارش خود درباره وضعیت اینترنت جهان در ماه جولای ۲۰۲۳ را منتشر کرد. هم در جهان و هم در ایران، سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته و سرعت اینترنت موبایل کاهش یافته است.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان

اینترنت ثابت جهان از میانگین ۸۱.۳۱ مگابیت به ۸۲.۵۶ مگابیت رسیده است که حدود ۱ مگابیت افزایش دارد. سرعت اینترنت موبایل جهان نیز از ۴۲.۹۲ مگابیت به ۴۲.۳۵ مگابیت رسید که اندکی کاهشی است.

فعلا، کشور سنگاپور دارای بالاترین سرعت اینترنت ثابت با میانگین ۲۴۷.۴۴ مگابیت بر ثانیه است.

"میانگین

کشورهای هنگ‌کنگ با ۲۴۲.۹۹ مگابیت و شیلی با سرعت ۲۴۰.۳۴ مگابیت در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. امارات و تایلند کشورهای دیگر دارای بالاترین سرعت اینترنت ثابت هستند.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان ژوئیه 2023

در اینترنت موبایل، امارات متحده عربی و قطر با سرعت‌های ۲۰۵.۷۷ مگابیت و ۱۸۶.۳۳ مگابیت در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. جالب است کشورهای کویت، اروگوئه و کره جنوبی در رتبه‌های بعدی سریع‌ترین اینترنت موبایل هستند.

افزایش سرعت اینترنت ثابت ایران

اسپیدتست، منبع بررسی سرعت اینترنت جهان می‌گوید در ماه گذشته میلادی، سرعت اینترنت ثابت ایران افزایش یافته است ولی با کاهش سه پله‌ای در رتبه‌بندی جهانی روبرو است.

برعکس، سرعت اینترنت موبایل کاهش پیدا کرده ولی رتبه اینترنت موبایل ایران تغییری نداشته است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران ژوئیه 2023

سرعت اینترنت ثابت از ۱۱.۸۰ مگابیت بر ثانیه در ماه ژوئن به ۱۲.۱۱ مگابیت در ماه جولای رسیده است. رتبه کشورمان در جدول اینترنت ثابت با سه پله کاهش در رتبه ۱۴۸ جهان است.

با وجود افزایش تعداد پورت‌های فیبر نوری و تلاش دولت برای توسعه شبکه فیبر و تمرکز بر افزایش سرعت اینترنت ثابت، هنوز تغییر بزرگی در این حوزه مشاهده نشده که نشان می‌دهد کاربران نهایی هنوز به اینترنت ثابت پرسرعتی دسترسی ندارند.

کاهش سرعت اینترنت موبایل ایران

سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه جولای با کاهش همراه بوده است. در این ماه، میانگین سرعت اینترنت موبایل به ۳۳.۴۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ در حالی که ماه گذشته ۳۴.۶۵ مگابیت بر ثانیه بود.

رتبه اینترنت موبایل بدون تغییر در رده ۶۷ جهان باقی مانده است. این کاهش سرعت اینترنت موبایل نشان می‌دهد اعتراض‌های اخیر درباره وضعیت بد اینترنت موبایل ایران صحت دارد.

روز گذشته، وزیر ارتباطات هم اذعان کرد در برخی مناطق مشکل قطعی و ضعف اینترنت موبایل مشاهده می‌شود؛ مربوط به برچیده شدن دکل‌های BTS موبایل است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
speedtest

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا